ترامپ: باید گارد ملی را از روز اول می آوردیم!

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه و به دنبال نقدها گسترده از وی در مورد نحوه برخورد با تظاهرات های مردمی در این کشور در اعتراض به قتل فجیع یک سیاهپوست در پیامی توئیتری نوشت: باید به پلیس اجازه می دادیم کارشان را انجام بدهند و گارد ملی را روز اول به میدان می آوردیم نه روز چهارم.

ترامپ: باید گارد ملی را از روز اول می آوردیم!

این در حالیست که جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا که به دلیل اختلاف نظر با ترامپ در مورد مسائل سوریه از سمت خود استعفا داد، پیشتر در بیانیه ای اقدامات صورت گرفته از سوی وی برای خاتمه دادن به اعتراضات اخیر آمریکا به ویژه استفاده از نیروهای ارتش را مورد انتقاد قرار داد و شخص ترامپ را تهدیدی علیه قانون اساسی ایالات متحده برشمرد.

ماتیس که در دو سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ وزیر دفاع ایالات متحده بود در بیانیه خود استفاده رئیس جمهور آمریکا از ارتش علیه تظاهرات نمایندگان مسالمت جو را محکوم نموده بود.

وی ضمن حمایت از شعارهای عدالتخواهان معترضان نوشت: وقتی 50 سال پیش به ارتش پیوستم، سوگند خوردم که از قانون اساسی دفاع و از آن حمایت کنم. اما هرگز به خواب هم نمی دیدم روزی بیاید که نیروهایی که همان سوگند را یاد می نمایند برای نقض حقوق قانون اساسی هم میهنان خود دستور بگیرند - چه رسد به اینکه بخواهند شرایط برای دریافت عکسی عجیب را برای فرمانده منتخب کل قوا فراهم نمایند درحالی که رهبران نظامی در کنار او ایستاده اند. این تفکر که شهرهای آمریکا فضای نبرد است و نظامیانی که یونیفورم به تن دارند باید بر آن غلبه نمایند، باید رد گردد. اتحاد در آمریکا با تضمین این مساله آغاز می گردد که همه ما در برابر قانون برابریم. آمریکاییها باید مطمئن باشند که ما از سیاستمان بهتریم. دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در دوران زندگی من است که سعی ندارد مردم آمریکا را متحد کند - حتی تظاهر هم نمی نماید که چنین قصدی دارد. در عوض او سعی می نماید بین ما شکاف بیندازد. آنچه شاهد هستیم محصول سه سال کوشش عامدانه در این زمینه است. ما شاهد پیامدهای سه سال غیبت یک رهبری جا افتاده هستیم. ما می توانیم بدون او متحد شویم و برای این کار از نقاط قوتی که بخشی از ذات جامعه مدنی ما است نیرو بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1434

به "ترامپ: باید گارد ملی را از روز اول می آوردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: باید گارد ملی را از روز اول می آوردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید