تجاری سازی محصولات ایران ساخت برای شرکت های دانش بنیان آسان شد

به گزارش یزد بلاگ، شرکت های دانش بنیان در راستای تجاری سازی برای دریافت ضمانت نامه و تسهیلات چالش هایی دارند که با صندوق های توسعه فناوری، رفع می گردد.

تجاری سازی محصولات ایران ساخت برای شرکت های دانش بنیان آسان شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سعید شجاعی مدیرعامل صندوق پژوهشی و فناوری غیردولتی توسعه فناوری ایرانیان گفت: این صندوق با خدماتی که در راستای تجاری سازی به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد پیروز به اخذ مجوز دانش بنیان شده است.

ارائه ضمانت نامه به شرکت های دانش بنیان

برای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان سه اقدام مهم از سوی صندوق توسعه فناوری ایرانیان صورت می گیرد که در مرحله نخست به شرکت های دانش بنیان یاری می گردد تا بتوانند ضمانت نامه ارائه دهند. شرکت های دانش بنیان تازه تاسیس در زمان انعقاد قرارداد در راستای اخذ اعتماد طرف مقابل باید ضمانت نامه ارائه دهند تا پیش پرداخت را آسان تر دریافت نمایند.

شرکت های دانش بنیان در مراجعه به بانک همیشه با چالش چرخش مالی روبرو می شوند و به دلیل این که حد نصاب کافی را ندارند، در اخذ ضمانت نامه پیروز نیستند. اتفاقی که در صندوق توسعه فناوری ایرانیان رقم می خورد این است که برای صدور ضمانت نامه به توان فنی شرکت توجه می نماید و طبق آن ضمانت نامه صادر می نماید.

صندوق توسعه ایرانیان همیشه برای صدور ضمانت نامه نیمی از آن چه که سیستم بانکی دریافت می نماید، از شرکت های دانش بنیان اخذ می نماید و از این جهت نیز برای شرکت های دانش بنیان صرفه مالی بیشتری دارد.

شرکت های دانش بنیان در راستای تامین سرمایه در گردش احتیاج به تسهیلات دارند که شخصا نمی توانند این تسهیلات را از منبعی تامین نمایند. صندوق توسعه فناوری در این میان واسطه ای است که می تواند تسهیلات را با نرخ ترجیحی به شرکت های دانش بنیان ارائه دهد و این چالش را نیز از پیش روی شرکت های دانش بنیان حذف کند.

سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از موارد دیگری است که شرکت های دانش بنیان به آن احتیاج دارند تا در ابتدای فعالیت بتوانند پیش فرایند و مشخصا سرمایه گذاری خطرپذیر به این دلیل رقم می خورد که وام جوابگوی احتیاج شرکت نیست. سرمایه گذاری خطرپذیر به این شکل است که پس از ارزیابی شرکت، قسمتی از سهام شرکت اخذ و از این طریق سرمایه به سمت شرکت سوق داده می گردد.

ایجاد 150 فرصت شغلی در صندوق توسعه فناوری ایرانیان

صندوق توسعه فناوری ایرانیان بواسطه ارائه این خدمات 150 فرصت شغلی ایجاد نموده استاما باید توجه داشت که خدمات ملی که صندوق توسعه ارائه می دهد به مراتب فواید بیشتری برای کشور دارد. صندوق در 10 سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان خدمات ارائه داده است که منجر به فراوری و فروش 10 هزار میلیارد تومان کالا به وسیله شرکت های دانش بنیان شده است.

شجاعی با اشاره به معضلات حوزه شرکت های دانش بنیان شرح داد: یکی از معضلات مهم این است که شرکت های دانش بنیان با منابع مقرون به صرفه قیمت و حمایتی، یاری می شوند. باید توجه داشت که منابع مقرون به صرفه قیمت و حمایتی سبب می گردد تا بعضی شرکت های فاقد ارزش کیفی منابع دریافت نمایند و رویه سرمایه گذاری واقعی را نیز با خلل روبرو می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4626

به "تجاری سازی محصولات ایران ساخت برای شرکت های دانش بنیان آسان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی محصولات ایران ساخت برای شرکت های دانش بنیان آسان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید