تاثیر 99درصدی اشعه Far-UVC برای نابودی کرونا

به گزارش یزد بلاگ، مطالعه جدید محققان نشان می دهد استفاده از اشعه فرابنفش Far-UVC می تواند 99.9 درصد ویروس کرونا را از بین ببرد.

تاثیر 99درصدی اشعه Far-UVC برای نابودی کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، یک مطالعه جدید که توسط محققان مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا صورت گرفته و در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است، نشان می دهد که طول موج خاصی از نور ماوراءبنفش، بیش از 99.9 درصد کوروناویروس های فصلی را بدون اینکه به انسان آسیب برساند، از بین می برد.

دیوید برنر، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: براساس نتایج ما، ضد عفونی مداوم هوا با اشعه فرابنفش Far-UVC می تواند میزان انتقال و گسترش کرونا ناشی از هوا را در محیط های داخلی که افراد زیادی در آنجا حضور دارند، بسیار کاهش دهد.

برخلاف اشعه UVC میکروب کش (با طول موج 254 نانومتر)، اشعه فرابنفش Far-UVC (با طول موج 222 نانومتر) نمی تواند به سلول های زنده بدن دسترسی پیدا نموده و به آنها آسیب برساند. با توجه به این موضوع، تیم تحقیق می خواست امتحان کند که آیا می توان آن را با موفقیت در مکان های شلوغ که مردم حضور دارند، استفاده کرد یا خیر.

در این تحقیق، برنر و همکارانش از یک دستگاه تصفیه هوا برای پخش کردن دو کروناویروس رایج استفاده نموده و سپس آنها را در معرض یک اشعه فرابنفش Far-UVC قرار دادند. سپس آنها دریافتند که حتی قرار دریافت جزئی در معرض آن، برای کشتن ویروس های موجود در هوا، بسیار مؤثر است.

به طور خاص، محققان دریافتند که قرار دریافت در معرض مداوم در برابر اشعه فرابنفش Far-UVC باعث کاهش 90درصدی ویروس های منتقل شده از هوا در طی 8 دقیقه، 95درصدی در حدود 11 دقیقه، 99درصدی در حدود 16 دقیقه و 99.9٪ در حدود 25 دقیقه می گردد. این امر می تواند با نصب لامپ های UVC در قسمت بالایی مکان هایی که افراد زیادی در آن محیط حضور دارند، حاصل گردد.

نتایج مقدماتی یک مطالعه دیگر نیز نشان می دهد که اشعه فرابنفش Far-UVC در برابر ویروس SARS-CoV-2 نیز مؤثر است.

ازآنجاکه استفاده از آن در فضاهایی مانند بیمارستان ها، اتوبوس ها، هواپیماها، قطارها، ایستگاه های قطار، مدارس، رستوران ها، دفاتر، تئاترها، سالن های بدن سازی و هرجایی که افراد تجمع نمایند بی خطر است، می توان از اشعه فرابنفش Far-UVC در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه ازجمله پوشیدن ماسک، استفاده کرد تا مانع انتقال ویروس ها شد.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1574

به "تاثیر 99درصدی اشعه Far-UVC برای نابودی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر 99درصدی اشعه Far-UVC برای نابودی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید