بهره برداری از 9 تصفیه خانه فاضلاب در سال آینده خبرنگاران

به گزارش یزد بلاگ، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سال آینده و تا قبل از خاتمه دولت دوازدهم، 9 تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 9 تصفیه خانه فاضلاب در سال آینده خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، شاهین پاکروح روز سه شنبه در مراسم افتتاح آخرین طرح های پویش هر هفته #الف ب-ایران، اضافه نمود: بهره برداری از این طرح ها ظرفیت تصفیه فاضلاب را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به طرح های بهره برداری شده طی امسال، میزان سرمایه گذاری در پروژه های به بهره برداری رسیده امسال را 14 هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه تنوع بخشی به منابع اقتصادی از دیگر اهداف حوزه آب و فاضلاب کشور در سال 99 بوده است، اضافه نمود: امسال بیش از هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع تبصره 3 و ماده 7 توانستیم حدود 5000 میلیارد تومان از محل سایر منابع و وجوه غیردولتی تامین کنیم.

وی با اشاره به این که در ادامه پویش سال گذشته و سال 99 با موضوع تامین پایدار آب، پروژه هایی در حوزه آب و فاضلاب روستایی تعریف شده است، گفت: 9 سامانه آبرسانی با ظرفیت 1.1 میلیون متر مکعب در شبانه روز وارد مدار شد که در نتیجه آن 10درصد به ظرفیت تامین و تصفیه آب سطحی و تصفیه خانه های آب کشور اضافه شد.

پاکروح در مورد عملکرد حوزه آب و فاضلاب کشور در سال 99 گفت: از ابتدای امسال 46 تصفیه خانه آب در کل کشور به بهره برداری رسیده که 28 درصد از تصفیه خانه های کشور را شامل می گردد.

وی کاهش شهرهای دارای تنش آبی در سال 99 را از نتایج مثبت بهره برداری از تصفیه خانه های آب دانست و گفت: در سال 99 شهرهای دارای تنش آبی از 540 به 170 شهر کاهش یافت.

آبرسانی به روستاها از محور دوم پروژه های آب و فاضلاب بود که به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور امسال به 1650 روستا با یک میلیون نفر جمعیت آبرسانی شده و در مجموع 8.8 میلیون نفر از جمعیت روستایی به آب پایدار متصل شده اند که تا اواسط سال آینده این میزان به 9.3 میلیون نفر خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب با اشاره به توسعه زیرساخت های فاضلاب به عنوان یکی از محورهای مهم عملکرد صنعت آبفا گفت: امسال 13 تصفیه خانه فاضلاب در سطح کشور به بهره برداری رسیده است که 16درصد به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب کشور و نیز 300 میلیون مترمکعب به ظرفیت تصفیه فاضلاب در سال خواهد اضافه نمود.

به گفته پاکروح 9 واحد تصفیه خانه فاضلاب تا نیمه سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی گفت: این امر، اقدام بسیار مهم و موثری بود که در دهه سوم فعالیت شرکت های آب و فاضلاب انجام شد که آثارش را در تامین پایدار آب روستاها شاهد هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3595

به "بهره برداری از 9 تصفیه خانه فاضلاب در سال آینده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 9 تصفیه خانه فاضلاب در سال آینده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید