او شهر مورد علاقه چاپلین و چرچیل را نقاشی کرد

به گزارش یزد بلاگ، خواکین سورولا (سورویا) نقاش اسپانیایی برای ماهرانه به تصویر کشیدن منظره های زیر نور آفتاب درخشان سرزمین مادری اش شهرت دارد.

او شهر مورد علاقه چاپلین و چرچیل را نقاشی کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، خواکین سورولا (سورویا) نقاش اسپانیایی اغلب تابستان ها را به همراه خانواده اش در شهر بیاریتز واقع در فرانسه که 35 کیلومتر با مرز اسپانیا فاصله داشت سپری می کرد. سورولا به عنوان استاد ثبت لحظات شناخته می گردد؛ برای مثال در نقاشی ثبت کردن لحظه، این نقاش دخترش ماریا را حین آماده کردن دوربین به تصویر می کشد.

دوربینی که در این تابلو نقاشی دیده می گردد احتمالا کوچک ترین دوربین عکاسی قابل حمل آن دوره بوده است.

عنوان این نقاشی، یعنی ثبت کردن لحظه به دو ویژگی کیفیت عکس گونه و تکنیک شبیه به طراحی کردن که سورولا برای خلق این تابلو نقاشی از آن ها استفاده نموده است، اشاره دارد.

کاملا مشهود است که هنرمند چطور تحت تاثیر نقاشان امپرسیونیست فرانسوی قرار گرفته است. او در پاریس جایی که نخستین نمایشگاه انفرادی اش با استقبال خوب منتقدان روبرو شده بود با این نقاشان ارتباط برقرار کرد.

سورولا برای خلق تابلوهای نقاشی در ساحل شهرت پیدا کرد. او این تابلوها را مدام نقاشی می کرد و توانایی بالایی هم در به تصویر کشیدن آفتاب درخشان مدیترانه ای داشت.

بیاریتز زمانی شهری با حدود چند صد ساکن بود. ویکتور هوگو در سال 1843 از این شهر به عنوان یک مکان دلربا و زیبا یاد نموده بود.

در طول زمان این شهر به مکان محبوب برای افراد سلطنتی و مردم عادی تبدیل شد. این شهر یک مکان محبوب برای چارلی چاپلین، پابلو پیکاسو، وینستون چرچیل و البته خود خواکین سورولا بود.

در سال 1909، سورولا نخستین نمایشگاه انفرادی اش در ایالات متحده آمریکا را برگزار کرد که به یک نمایشگاه پیروز تبدیل شد. تحسین منتقدان باعث شد سورولا در سال 1909 تابلو نقاشی از ویلیام هووارد تفت رئیس جمهور وقت آمریکا خلق کند.

سورولا با بازگشت به اسپانیا خانه ای ساحلی در والنسیا خرید و باقی عمرش را به خلق تابلوهای موردعلاقه اش از ساحل نزدیک خانه اش صرف کرد. در تابلوهای نقاشی او تضاد واضح بین نور و سایه، رنگ های درخشان و ضربات قوی قلمو به چشم می خورد.

تابلو نقاشی ثبت کردن لحظه یکی از آثار موزه سورولا واقع در مادرید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3318

به "او شهر مورد علاقه چاپلین و چرچیل را نقاشی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "او شهر مورد علاقه چاپلین و چرچیل را نقاشی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید