امارات، فساد و باج خواهی در دبی با همدستی مقامات بلندپایه آل نهیان

به گزارش یزد بلاگ، نتایج تحقیقات اجرا شده از وجود فساد و باج خواهی در امارت دبی با همدستی مسئولان بلندپایه حکایت دارد.

امارات، فساد و باج خواهی در دبی با همدستی مقامات بلندپایه آل نهیان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الجزیره در سلسله برنامه های خود تحت عنوان آنچه پنهان است، عظیم است به آنالیز موضوع فساد در امارت دبی پرداخت.

این گزارش براساس اسناد و شهادت ها جزئیات باج خواهی و دست اندازی به اموال سرمایه گذاران عرب و خارجی در امارت دبی را زیر چتر حمایتی بعضی طرف های بانفوذ در کشور امارات افشا می نماید.

این تحقیقات حاوی شهادت سرمایه گذارانی است که در امارت دبی بازداشت شده اند که از آن به پایتخت اقتصادی امارات نام برده می گردد. عمر عایش مدیر شرکت تعمیر از جمله این سرمایه گذاران است که به سهمش دست اندازی شد.

این امر سبب ورشکستگی صدها طرح مرتبط با شرکت تعمیر بود که بسیاری از سهامداران در آنها سرمایه گذاری نموده بودند.

این اسناد و شهادت ها دست اندازی به اموال سرمایه گذاران خارجی با همدستی مراجع رسمی را برملا کرد.

به گفته عایش، این مراجع رسمی بازداشت غیرقانونی وی را سازماندهی کردند و وی در زندان با نماینده ای از طرف صقر بن محمد بن زاید ملاقات کرد.

عایش اضافه کرد که صقر در زندان به وی پیشنهاد داده است که در مقابل سلب اتهامات باید از بیش از یک میلیارد دلار بگذرد یا در زندان باقی بماند.

عایش گفت که در بازداشتگاه جایی برای نشستن یا خواب نبود و به وسیله دادستانی فهمید که ضاحی خلفان فرمانده پلیس سابق دستور بازداشتش را داده است.

یک کارشناس مسائل اقتصادی در امارات تاکید نمود که هر عضو یا فرد صاحب نفوذی می تواند بر مراحل قانونی به نفع خودش تاثیر بگذارد.

پروژه جزایر النخیل از جمله پروژه هایی بود که شرکت نمایندگان در آن مورد باج خواهی قرار گرفتند. این پروژه در سایه گفته گمراه نماینده مسئولان درخصوص آینده این پروژه در سال 2012 میلادی متوقف شد.

تحقیقات الجزیره به نقل از سازمان بازداشتی در دبی از افزایش شمار سرمایه گذاران بازداشت شده در این امارت اطلاع داد.

تامر المسحال مجری این برنامه شبکه الجزیره گفت که به گزارشی منتشر نشده از کارشناسان آمریکایی دست یافته است که درباره این پرونده ها تحقیق نموده اند.

این تحقیقات با عنوان سرمایه گذاری روی شن جزئیات غیرمنتظره ای را مستندسازی نموده است که برخلاف چیزی است که دولت دبی و مسئولان اماراتی ترویج می نمایند.

برپایه این گزارش، امارات در طول سالهای گذشته و به ویژه سه سال اخیر موج بازداشت افراد و مصادره اموال بازرگانان اماراتی و خارجی را نظیر موج بازداشت بازرگانان و شاهزادگان سعودی در عربستان در دستورکار داشته است.

جنگ علیه یمن و لیبی و دخالت امارات در چند کشور عربی از زمان انقلاب های سال 2011 میلادی در دنیا عرب سبب شد تا رژیم امارات زیر فشار کسری اقتصادی و شنمایندگی به خاطر هزینه های گزاف خود روبرو گردد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 647

به "امارات، فساد و باج خواهی در دبی با همدستی مقامات بلندپایه آل نهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات، فساد و باج خواهی در دبی با همدستی مقامات بلندپایه آل نهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید