استفاده از سمعک زوال عقل را به تأخیر می اندازد

به گزارش یزد بلاگ، محققان دریافتند، استفاده از سمعک می تواند بروز زوال عقل در افراد دارای مسائل شنوایی را تا پنج سال به تأخیر بیندازد.

استفاده از سمعک زوال عقل را به تأخیر می اندازد

به گزارش خبرنگاران از فارس، مطالعه نشان می دهد، استفاده از سمعک می تواند بروز زوال عقل در افراد دارای مسائل شنوایی را تا پنج سال به تأخیر بیندازد.

متخصصان ایرلند شاقتصادی 2 هزار و 114 سالمند با اختلال شنوایی را مورد مطالعه قرار دادند؛ آنها بررسی کردند که چه کسی پنج سال پس از تشخیص MCI به زوال عقل مبتلا شد؛ MCI، اختلال شناختی خفیف، یک اختلال عصبی است که در افراد مسن رخ می دهد و شامل اختلالات شناختی همراه با اختلالات جزئی در فعالیت های روزمره زندگی می شود.

داده ای به دست آمده از مطالعه نشان داد، یک سوم کسانی که از سمعک استفاده می کنند ، پس از پنج سال به زوال عقل مبتلا نشده اند.

این مطالعه پیشنهاد کرده است که بروز زوال عقل در افرادی که دارای مسائل شنوایی هستند می تواند با استفاده از سمعک تا پنج سال به تأخیر بیفتد.

به گفته محققان، گرچه MCI به عنوان نوعی زوال عقل تعریف نمی شود. با این حال، افرادی که مبتلا به آن تشخیص داده می شوند، احتمال دارد که بعداً به زوال عقل مبتلا شوند.

کارشناسان گفتند، یافته های آنها اولین قدم مهم برای حمایت و تشویق افراد کم شنواست تا از سمعک استفاده کنند.

مگدا بوچولک، نویسنده مقاله و کارشناس تجزیه و تحلیل داده ها از دانشگاه اولستر در ایرلند شاقتصادی می گوید: استفاده از سمعک با تغییر دو ساله کندتر شدن احتمال ابتلا به زوال عقل نیز همراه است.به نظر من، با توجه به اینکه هیچ درمانی برای درمان زوال عقل وجود ندارد، حتی یک اثر مفید کوچک از درمان کاهش شنوایی در به تأخیر انداختن این بیماری می تواند پیامدهای قابل توجهی برای سلامت عمومی داشته باشد.

این محقق ادامه داد: در واقع، مطالعات نشان می دهد که به تأخیر انداختن شروع زوال عقل حتی به مدت دو سال تأثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3477

به "استفاده از سمعک زوال عقل را به تأخیر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سمعک زوال عقل را به تأخیر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید