استفاده از جلبک برای تامین انرژی دستگاه های کوچک!

به گزارش یزد بلاگ، صنعت انرژی به طور مداوم در حال پیشرفت است و گاه نیز نتایج شگفت انگیزی را در پی دارد. از آنجایی که منابع کنونی انرژی رو به اتمام است، بشر برای یافتن منابع تازه و قابل اعتماد به منظور حفظ حیات، به بیشترین شکل تحت فشار قرار گرفته است. یکی از امیدوارکننده ترین پیشرفت ها در این زمینه، کوشش برای مهار انرژی خورشیدی است. اما این انرژی برای تکمیل نیازمند منابع دیگری نیز می باشد.

استفاده از جلبک برای تامین انرژی دستگاه های کوچک!

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه کمبریج در بریتانیا این مشکل را با استفاده از جلبک ها رفع نموده اند. آن ها بیش از شش ماه است که یک ریزپردازنده را با استفاده از گونه ای معمولی از سیانوباکتری ها به نام سینکوسیستیس تغذیه می نمایند. به گفته محققین این سیستم یک راه قابل اعتماد و تجدیدپذیر برای تامین انرژی دستگاه های کوچک است.

جلبک سینکوسیستیس می تواند به طور طبیعی به وسیله فتوسنتز، از خورشید انرژی دریافت کند. اندازه کمی از جریان الکتریکی فراوری شده در طول فرآیند با یک الکترود آلومینیومی واکنش نشان داده و سبب فراوری انرژی برای ریزپردازنده می گردد. به گفته محققان، این سیستم از مواد مقرون به صرفه قیمت و تا حد زیادی قابل بازیافت استفاده می نماید و می توان این فرآیند را به راحتی صد ها هزار بار تکرار کرد و از همین طریق انرژی دستگاه های زیادی را تامین کرد.

پروفسور کریستوفر هاو از کمبریج، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: اینترنت اشیا در حال رشد، نیازمند نیروی بسیار زیادی می باشد. این انرژی باید به وسیله سیستم هایی تامین گردد که می توانند انرژی فراوری نمایند، نه اینکه صرفاً آن را ذخیره نمایند. دستگاه فتوسنتزی ما مانند باتری کار نمی نماید. این دستگاه دائما از نور به عنوان منبع انرژی استفاده می نماید. چالش این سیستم، می تواند عدم وجود نور خورشید به مدت طولانی در منطقه ها قطبی و یا فصل زمستان باشد. دانشمندان می گویند دستگاهی که با استفاده از فتوسنتز فراوری انرژی می نماید، می تواند در زمان تاریکی نیز به کار خود ادامه دهد. زیرا جلبک ها بعضی از مواد غذایی خود را در زمانی که نور وجود ندارد، پردازش می نمایند.

منبع: gadgets360

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4836

به "استفاده از جلبک برای تامین انرژی دستگاه های کوچک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از جلبک برای تامین انرژی دستگاه های کوچک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید