ادموند بزیک: در این لیگ برتر برای قهرمانی لایق تر از پرسپولیس نداریم

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است حمله ها و اتهامات به این تیم به علت حسادتی است که برخی تیم ها درباره موفقیت پرسپولیس دارند.

ادموند بزیک: در این لیگ برتر برای قهرمانی لایق تر از پرسپولیس نداریم

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، ادموند بزیک هنوز همان حال و هوایی را دارد که وقتی بازیکن بود بدان شناخته می شد؛ همان حجب و حیا که به آن شهره بود.

او درباره شرایط حال حاضر پرسپولیس و پیش بینی خود از ادامه رقابت های لیگ با توجه به رقابتی که برای کسب عنوان قهرمانی وجود دارد، گفت: فکر می کنم پرسپولیس همه چیز را خوب رقم زده است. همه تیم ها در مقطعی دچار افت می شوند ولی با وجود مسائل و فشارهایی که وجود دارد، این اتفاق برای پرسپولیس روی نداده است. رسیدن به چنین موفقیتی آسان نیست.

مهاجم پیشین سرخپوشان افزود: پرسپولیس در آسیا بازی های فشرده و پیاپی داشت. بازیکنان خسته برگشتند و چه در آسیا و چه در بازگشت ازهند، بازی های قابل قبولی را ارائه کردند. من اگر حرفی بزنم، به حساب علاقه به پرسپولیس گذاشته می شود ولی بحث فنی دارم. در این لیگ، لایق تر از پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی نیست. این موضوع را به دلایل مختلف مطرح می کنم.

بزیک ادامه داد: الان رقابت نزدیکی وجود دارد ولی پرسپولیس با وجود مسائل و بازی های سنگینی که داشت، این شرایط را دارد. نمی خواهم حرف تکراری بزنم و بگویم پرسپولیس چهار بار قهرمان شده است. حرف من این است که پرسپولیس با تمام مصائب و مسائلی که برایش پیش آمد، نه چهار سال، که پنج فصل در بالاترین سطح بود و هنوز هم در این شرایط واقع شده است. این یعنی ثبات، یعنی شخصیت قهرمانی؛ یعنی یک شناخت عالی بین کادرفنی و بازیکنان و بین آنها و سایر اجزاء وجود دارد. بیش از پنج سال تداوم در چنین فوتبالی که هزار و یک مشکل و مساله در آن وجود دارد، یک اتفاق قابل توجه است. به خاطر این می گویم که فقط پرسپولیس لیاقت قهرمانی دارد ولی در فوتبال، همیشه اتفاقات پیش بینی نشده هم وجود دارد.

از پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس درباره حملات پی در پی که نسبت به پرسپولیس وجود دارد و مسائلی که درباره قهرمانی های آن مطرح می شود، می پرسیم که پاسخ می دهد: نمی دانم با این مسائلی که در همین سال ها، پرسپولیس با آن روبرو بود و هنوز هم روبرو است، چطور چنین مسائلی مطرح می شود. دوست ندارم بگویم ولی چاره ای هم نیست. من در توصیف این مساله فقط از یک عبارت استفاده می کنم و آن حسادت است. به پرسپولیس حسادت می شود. فوتبال یک ورزش تیمی است. تداوم پرسپولیس می تواند یک الگو باشد. این یک پازل است که حتی اگر یک تکه سر جای خودش قرار نگیرد، پازل تکمیل نمی شود. از بالاترین نفرات که هیات مدیره و مدیرعامل هستند تا پایین ترین مسوولیت ها در باشگاه و تیم، هر یک در جای خود اهمیت دارند و اگر درست عمل نکنند، قهرمانی آن هم مداوم اتفاق نمی افتد. البته به نظر من تا خصوصی سازی اتفاق نیفتند، مسائل به قوت خود باقی می مانند و برای همیشه این حرف و حدیث ها باقی می ماند.

بزیک گفت: پرسپولیس در این فوتبال کج دارومریز و در حالی که هر سال با مسائل ریز و درشت روبرو بوده، تداوم خود را حفظ کرد. مسائلی که هر یک از آنها برای هر تیمی روی می داد، تا چند سال تحت تاثیر قرار می گرفت اما پرسپولیس همه آنها را با هم تجربه کرد و باز هم به راه خودش ادامه داد. با این اوصاف، وقتی یکسری مسائل مطرح می شود، منطقی ندارد و فقط حسادت است.

ادموند بزیک درباره این که تا قبل از دهه 80 مسائلی مانند آنچه برای اتوبوس پرسپولیس روی داد را شاهد نبودیم، شرح داد: پرتاب نارنجک در داخل ورزشگاه ها اتفاق می افتاد تا این که کنفدراسیون فوتبال آسیا، جرایم جدی در نظر گرفت و این مساله در ایران جا افتاد که نباید در ورزشگاه این اتفاق بیفتد. حالا هم اگر فکر جدی نشود، شرایط روز به روز بدتر خواهد شد. با بی خیال شدن، کار درست نمی شود؛ همان طور که سال به سال بدتر شده است. اگر کاری نکنیم، دوباره باید از خارج ایران، زور را بالای سر فوتبال ایران بگذارند و این خوب نیست.

وی ادامه داد: من نمی خواهم خیلی به این مساله ورود کنم ولی باید هر چه زودتر جلوی این اتفاقات گرفته شود. شما به مساله عیسی آل کثیر توجه کنید؛ همه می دانستیم که او از آن شادی گل، هیچ منظور بدی نداشت و توهینی در کار نبود، اما کنفدراسیون تصمیم گرفت و یک قدم عقب ننشست. حالا برخورد ما در ایران را با مواردی مشاهده کنید که وقتی رسما به افراد و تیم ها توهین می شود، محکم روی قانون نمی ایستیم. اداره کارها با کدخدامنشی همین شرایط را به وجود می آورد. پرسپولیس و سپاهان دو تیم بزرگ هستند که رقیب چند ساله هم شده اند. باید هر چه زودتر فکری کرد و با شدت عمل، کار را به جهت درست برگرداند. این خیلی ناراحت کننده است که مردم روبروی هم قرار بگیرند.

مهاجم پیشین سرخپوشان افزود: مردم باید از فوتبال لذت ببرند، کری بخوانند و سرگرم شوند؛ نه اینکه روبروی هم قرار داده شوند. همچنین کوتاهی در اجرای قانون و اقدام های بازدارنده، کل ماجرا را به سمت خطرناکی می برد و واقعا برای سال های بعد ممکن است اتفاقاتی روی بدهد که دیگر قابل بازگشت و جبران نباشد.

بازیکن سال های گذشته تیم ملی ایران همچنین درباره ارزیابی خود از شرایط خط حمله پرسپولیس، پس از تغییراتی که رخ داد، گفت: از نظر من، فاز حمله پرسپولیس قبل از این هم مشکل نداشت. نفر نداشتیم ولی فاز هجومی تیم خوب بود. به هر حال گاهی پیش می آید که تیم ها بدون مهاجم تخصصی هم بازی می کنند و با مسائل تاکتیکی، شرایط را جبران و مدیریت می کنند. منچسترسیتی این کار را انجام می دهد. در پرسپولیس هم رخ داد. با آمدن عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو، شرایط تغییر کرد. مهدی عبدی هم خودش را پیدا کرده است. فوتبال با مسائل انگیزشی گره خورده و من فکر می کنم عبدی حالا انگیزه های خودش و جهت را پیدا کرده است. البته با توجه به قابلیتی که در او می بینیم، باید بداند که قطعا بهتر از این می شود ولی باید خیلی تمرین کند. به عیسی و شهریار هم تبریک می گویم. آسان نیست که در قالب یک تیم جدید قرار بگیری و خیلی زود جا بیفتی.

بزیک در نهایت گفت: بازی در خط حمله پرسپولیس همیشه خیلی سخت و پر فشار است. بازیکنان بزرگی در دنیا بعد از حضور در تیم جدید به مشکل خورده اند. بازیکنی مثل گریزمن تازه بعد از این مدت، آن بازیکنی نشده که در اتلتیکو بود. این به دلیل تاکتیک های متفاوت و تفکرات مربیان و مسائل دیگر است. خط حمله پرسپولیس قبلا خوب بود و حالا ترسناک شده زیرا حالا بالانس بهتری را بین حمله و دفاع پرسپولیس می بینیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3986

به "ادموند بزیک: در این لیگ برتر برای قهرمانی لایق تر از پرسپولیس نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادموند بزیک: در این لیگ برتر برای قهرمانی لایق تر از پرسپولیس نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید