ابلاغ پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری

به گزارش یزد بلاگ، به منظور بهینه سازی فرایند ها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری، در بخشنامه ای از سوی معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه مرخصی زایمان به همه واحد های اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

ابلاغ پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به منظور بهینه سازی فرایند ها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری، در بخشنامه ای از سوی معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه مرخصی زایمان به همه واحد های اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

در بخشنامه صادره از سوی مهرداد قریب معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد واحد های اجرایی این سازمان پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک دریافت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از سوی بیمه شده و ارسال لیست حق بیمه مربوطه با رعایت ضوابط مقرر در بند 96 ماده 2 و ماده67 قانون تامین اجتماعی نسبت به صدور سند پرداخت مرخصی زایمان به صورت ماهانه اقدام و این فرایند را تا پایان مدت مرخصی زایمان ادامه داده و از موکول کردن پرداخت تعهد مذکور به اتمام دوره مرخصی زایمان خودداری کنند.

سید مرتضی موتورچی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در توییتی با اشاره به پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری گفته است، غرامت دستمزد ایام بارداری که با تاخیر پس از پایان مرخصی زایمان پرداخت می شد به موجب بخشنامه تازه تامین اجتماعی در کوتاهترین زمان و ماهانه پرداخت می شود.

مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به شعب این سازمان در سراسر کشور اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه را ابلاغ کرد.

بر این اساس، بیمه شدگان زن با ارائه درخواست در سامانه خدمات غیرحضوری و بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه شامل تصویر شناسنامه مادر، گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند و گواهی پزشک ذیربط می توانند در صورت تمایل از افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4460

به "ابلاغ پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید