ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک

به گزارش یزد بلاگ، رییس جمهور برزیل بیان کرد مایل است کشورش به اوپک ملحق گردد که چنین اقدامی تولیدکننده بزرگ جدیدی را به این گروه اضافه می نماید.

ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک

به گزارش خبرنگاران، اظهارات بولسونارو در آستانه برگزاری یک مناقصه بزرگ برای حقوق نفتی در برزیل صورت گرفت که فراوری نفت این کشور را به سرعت افزایش خواهد داد. عضویت برزیل در اوپک مستلزم این خواهد بود که این کشور فراوری نفت خود را محدود کند و در نتیجه طرحهای توسعه آینده را مورد تردید قرار می دهد.

عربستان سعودی که بزرگترین فراورینماینده اوپک است به همراه 13 کشور دیگر از سال 2017 با همکاری چندین فراورینماینده خارج از این گروه فراوریشان را محدود نموده اند تا از قیمتهای نفت پشتیبانی نمایند.

بولسونارو در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض گفت: من شخصا بسیار علاقمندم که برزیل عضو اوپک گردد.

اگر برزیل به اوپک ملحق گردد، یکی از مهمترین فراورینمایندگانی خواهد بود که در چند سال اخیر وارد این گروه می گردد. فراوری فعلی برزیل که بسیار بالاتر از اعضای جدیدی مانند کنگو و گینه استوایی است، این کشور را سومین فراورینماینده بزرگ اوپک خواهد ساخت.

رییس جمهور برزیل اعلام نموده که باید با وزیران اقتصاد و انرژی خود مشاوره کند تا مطمئن گردد آنها نیز از چنین تصمیمی حمایت می نمایند.

وی گفت: برزیل ذخایر نفت بزرگتر از بعضی از اعضای اوپک دارد و این کشور با تبدیل شدن به یکی از شش فراورینماینده بزرگ دنیا، به تثبیت بازار دنیای یاری خواهد نمود.

نمایندگان اوپک اظهار کردند مذاکرات عضویت با برزیل در جریان است اما این کشور هیچ درخواست رسمی برای پیوستن به اوپک نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیران انرژی از جمله یکی از مدیران شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل در یک کنفرانس نفت و گاز در ریودوژانیرو نسبت به چنین پیشنهادی ابراز بدبینی کردند که نشان می دهد بولسونارو برای چنین ایده ای، مقدمه چینی لازم را انجام نداده است.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، فراوری نفت میادین فراساحلی برزیل به سرعت رو به رشد است و فراوری این کشور در اوت 220 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به رکورد 3.1 میلیون بشکه در روز رسید که در صورت ورود به اوپک، برزیل را در رده سومین فراورینماینده بزرگ این گروه پس از عربستان سعودی و عراق قرار می دهد.

مقامات برزیلی با حضور 14 شرکت در مناقصه نفتی این کشور موافقت نموده اند که ارزش قراردادهای آن ممکن است به رکورد 25 میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 43

به "ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید