آیکن گوگل کروم بعد از 8 سال تغییر می نماید

به گزارش یزد بلاگ، مرورگر گوگل کروم در سال 2008 معرفی گردید و در آن موقع از آیکن بسیار متفاوتی بهره می برد. اگرچه کلیت طراحی این آیکن طی سال های گذشته با تغییر گسترده ای روبرو نشده، اما یک بار در سال 2011 و بار دیگر در سال 2014 شاهد تخت تر شدن طراحی این آیکن بودیم. حالا گوگل برای اولین بار در هشت سال گذشته، تغییرات جزئی روی آیکن این مرورگر اعمال نموده تا انعطاف پذیری بیشتری برای پلتفرم های مختلف داشته باشد.

آیکن گوگل کروم بعد از 8 سال تغییر می نماید

سرپرست طراحی گوگل کروم با انتشار پستی اعلام نموده که برای آیکن نو، سایه های بین رنگ های قرمز، زرد و سبز حذف شده است و بعلاوه تناسبات لوگو بهبود پیدا نموده و ضمناً رنگ ها هم اندکی روشن تر شده اند. ضمناً گوگل برای کاهش ارتعاش رنگی ناخوشایند بین رنگ های موجود در این آیکن، از گرادیان استفاده نموده است.

همانطور که گفتیم، تناسبات این آیکن هم تغییر یافته است. به عنوان مثال، دایره ای آبی رنگ اندکی بزرگ تر شده و حلقه بخش بیرونی تا حدی باریک تر شده است. اگرچه گوگل می گویند این تغییرات منجر به افزایش جذابیت آیکن این مرورگر شده، اما واقعیت این است که بیشتر کاربران متوجه این تغییرات نخواهند شد.

در این میان، گوگل تصمیم گرفته آیکن این مرورگر را برای پلتفرم های مختلف تغییر دهد. به همین دلیل این آیکن در ویندوز، macOS و ChromeOS با توجه به زبان طراحی این پلتفرم ها، تا حدی تغییر پیدا می نماید. گوگل برای آیکن نو مرورگر کروم طراحی های متعددی را در نظر گرفته که بعضی از آن ها ظاهر آن را به طور گسترده تغییر می دادند. اما در نهایت تصمیم گرفتند تغییرات کوچکی را بر روی همان آیکن آشنا اعمال نمایند.

طبق اعلام گوگل، این آیکن در آپدیت نو نسخه Canary گوگل کروم در دسترس کاربران قرار گرفته و تا چند هفته آینده برای عموم کاربران در پلتفرم های مختلف ارائه خواهد شد.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4730

به "آیکن گوگل کروم بعد از 8 سال تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیکن گوگل کروم بعد از 8 سال تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید