کرونا مانع برگزاری انتخابات در فرانسه نمی شود

به گزارش یزد بلاگ، فارس نوشت: دولت فرانسه تصمیم دارد با وجود شیوع ویروس مرموز کرونا، انتخابات شهرداری ها در این کشور را برگزار کند.

کرونا مانع برگزاری انتخابات در فرانسه نمی شود

به نوشته خبرگزاری آناتولی، انتظار می رود بیش از 47 میلیون نفر در این انتخابات که از ساعت 7 یکشنبه صبح به وقت محلی شروع شده و تا 8 شب ادامه دارد، شرکت کنند. قرار است در این مرحله بیش از 35 هزار شهردار انتخاب شوند. دور دوم این انتخابات نیز در 22 مارچ (یکشنبه 3 فروردین) برگزار شود.

به نوشته این منبع خبری، رئیس جمهور فرانسه با وجود آمار بالای مبتلایان به کرونا در این کشور مصمم به برگزاری انتخابات در فرانسه است. قرار است شهروندان این کشور با استفاده از ماسک و ژل های ضد عفونی کننده در حوزه های رای گیری شرکت کنند. فاصله افراد از همدیگر در حوزه های اخذ رای نیز دستکم یک متر مشخص شده است. این مراکز هر نیم ساعت نیز ضد عفونی می شوند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در پیامی تلویزیونی، تعطیلی مدارس فرانسه را اعلام کرد و از مردم درخواست کرد به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادن و تماس نزدیک خودداری کنند. روز جمعه نیز دولت اجتماعات 100 نفر به بالا را ممنوع اعلام کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از 3600 نفر رسیده و 76 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

در قاره اروپا، ایتالیا از حیث شمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بدترین شرایط را دارد. در ایتالیا 17660 مورد ابتلا به کرونا و 1266 فوتی گزارش شده که بعد از چین در رتبه دوم در جهان است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 682

به "کرونا مانع برگزاری انتخابات در فرانسه نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مانع برگزاری انتخابات در فرانسه نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید