کدام کشورها فرودگاه ندارند؟، 5 کشور بدون فرودگاه دنیا را بشناسید!

به گزارش یزد بلاگ، معمولاً اگر قصد بازدید از کشور دیگری را داشته باشید، اولین قدم شما رزرو پرواز خواهد بود. اما گاهی اوقات شما قادر به نشستن در هواپیما و رفتن به هرجای جهان نیستید. برای مثال لیست 5 کشور زیر که دارای فرودگاه نیستند را چک کنید.

کدام کشورها فرودگاه ندارند؟، 5 کشور بدون فرودگاه دنیا را بشناسید!

1- واتیکان

شهر واتیکان نه تنها یک شهر مستقل است بلکه کوچکترین کشور جهان نیز هست. این مکان با مساحت 109 هکتار فرودگاه مخصوص به خود را ندارد، زیرا داخل رم محاصره شده است. رم، به عنوان نقطه مرجع، دارای دو فرودگاه بین المللی است. بازدید نمایندگان می توانند به رم پرواز نمایند و سپس به شهر / ایالت / کشور کوچک واتیکان بروند. فرودگاه لئوناردو داوینچی-فیومیچینو رم در حدود 18.5 مایل از مرزهای شهر واتیکان فاصله دارد.

2- سان مارینو؛ پنجمین کشور کوچک جهان

سن مارینو نیز، به طور مشابه با وجود محاصره در ایتالیا فرودگاهی ندارد. سان مارینو به عنوان پنجمین کشور کوچک در جهان، از دسترسی هوایی رنج نمی برد زیرا تنها 9 مایل با فرودگاه معروف بین المللی فدریکو فلینی فاصله دارد. برای 33000 ساکنان سن مارینو احساس بدی نداشته باشید، آنها در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با یکی از بالاترین فراوری ناخالص داخلی سرانه زندگی می نمایند.

3- موناکو

موناکو دومین کشور کوچک جهان است که از سه طرف توسط فرانسه و از یک طرف توسط دریای مدیترانه دربر گرفته شده است. برای رسیدن به موناکو، پس از نشستن در فرودگاه نیس فرانسه، باید با قایق یا ماشین سواری نیم ساعت جهت را طی کنید. موناکو میزبان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مسابقات فرمول یک، جایزه عظیم موناکو، با کوتاه ترین جهت در میان تمام پیست های جهان است.

4- لیختن اشتاین

به عنوان کوچکترین کشور جهان که با دو کشور مرز دارد (اتریش و آلمان)، لیختن اشتاین نیز بدون فرودگاه است. بازدید نمایندگان باید از ایستگاه های راه آهن سوئیس یا اتریش یا با ماشین، قایق یا سیستم ریلی وارد شوند. نزدیکترین فرودگاه سنت گالن-آلتنراین سوئیس است. لیختن اشتاین تقریباً هشت برابر از شهر لس آنجلس کوچکتر است و عظیمترین شهر آن تنها 6000 نفر ساکن دارد. این کشور کوچک و قدرتمند است، زیرا بالاترین فراوری ناخالص داخلی سرانه و کمترین بدهی ملی را دارد.

5- آندورا

آندورا در مرز بین اسپانیا و فرانسه محاصره شده است. این میکرو کشور که در محدوده کوه پیرنه واقع شده است، امکان پیاده روی، صعود به کوه و دیدن منظره های زیبا را فراهم می نماید. همچنین مرتفع ترین پایتخت اروپا است. در اسپانیا و فرانسه پنج فرودگاه در فاصله سه ساعتی آندورا وجود دارد. آندورا با داشتن فرودگاه یا بدون آن، به طور مداوم یکی از کشورهای دارای بالاترین امید به زندگی در جهان است.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1477

به "کدام کشورها فرودگاه ندارند؟، 5 کشور بدون فرودگاه دنیا را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها فرودگاه ندارند؟، 5 کشور بدون فرودگاه دنیا را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید