چطور برای سفر به جنگل، آماده شویم؟ (قسمت دوم)

به گزارش یزد بلاگ، در قسمت قبل با نکاتی در خصوص آمادگی برای سفر به جنگل آشنا شدیم. در ادامه مقاله با وسایلی که همراه داشتن آنها در سفر، لازم است آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور برای سفر به جنگل، آماده شویم؟ (قسمت دوم)

سفر به جنگل و اقامت در این محیط دیدنی و مجذوب نماینده، می تواند سفری به یادماندنی باشد اما احتیاج به برنامه ریزی دقیق دارد. در قسمت قبلی مقاله با چند نکته در این مورد آشنا شدیم. در ادامه ابزارها و وسایلی راکه همراه داشتن آنها ضروری است، معرفی می کنیم.

در سفر به جنگل این ابزار و وسایل را همراه داشته باشید و به نکات زیر توجه کنید:

چاقو را از قلم نیاندازید. چاقو یک وسیله بسیار ضروری است. احتیاجی نیست چاقوهای بزرگی با خودتان ببرید که هم سنگین هستند و هم استفاده از آنها سخت است.

ابزارهای چندمنظوره نیز انتخاب خوبی برای همراه بردن در سفر هستند. انواع مختلفی از این ابزارها وجود دارند که تمامی ابزارهای مورد احتیاج شما از جمله چاقو، تیغ، قیچی، انبردست و... را شامل می شوند. اما یک چاقوی کوچک با تیغ ثابت نیز انتخاب خوبی است.

ابزارهای روشنایی همراه داشته باشید. زمانی که در تاریکی شب احتیاج به انجام کاری داشته باشید، چراغ قوه های کوچک ال ای دی به کارتان خواهند آمد.

حتما ابزارهای جهت یابی از جمله قطب نما و در صورت امکان، یک نقشه همراه ببرید. جهت یابی در جنگل بسیار ضروری و البته سخت است چرا که از اطراف، بیش از چندقدمی خود را نمی توانید ببینید. اگر جریان رودها را دنبال کنید، این احتمال وجود دارد که بتوانید جهت درست را پیدا کنید.

دستمال سر همراه داشته باشید و آن را دور گردنتان بپیچید تا آن را از تابش آفتاب و گزش حشرات حفظ کنید.

تمامی وسایل ضروری را پیش خود نگه دارید. برای حمل آنها از جیبتان بهره ببرید یا روی دوش بیاندازید. می توانید از کیت های بقا (survival kit) که در بازار موجود هستند بهره ببرید. این کیت ها بیشتر وسایل مورد احتیاج شما را دارند. البته خودتان هم می توانید یک کیت بقا متناسب با احتیاجهایتان آماده کنید. حتما در این باره تحقیق کنید و از قلم نیاندازید که این وسایل زمانی به درد شما می خورند که آنها را پیش خود نگه دارید و همه جا همراهتان ببرید.

یک تارپولین سبک ضد آب با ابعاد 7 در 10 اینچ همراه داشته باشید. با استفاده از طناب می توانید سرپناهی برای خود درست کنید.

اگر کوله پشتی تان جا دارد یک بانوج (hammock) نیز همراهتان ببرید. این وسیله برترین روش برای خوابیدن در جنگل است چرا که زمین جنگل معمولا خیس و پر از انواع حشرات است. با استفاده از بانوج و تارپولین می توانید یک جای امن و راحت برای خوابیدن مهیا کنید.

اگر فقط تارپولین دارید و بارندگی نیست، با استفاده از طناب و تارپولین می توانید خودتان یک ننو یا بانوج بسازید. اگر کمی کوشش کنید می توانید با برگ های نخل و بامبو برای خودتان سقفی بسازید. در جنگل معمولا برگ های پهن و ویره ها یا بالارونده های گیاهان در شرایط مختلف به کارتان خواهند آمد. با کمی فکر و کوشش می توانید چیزهای زیادی برای امنیت و راحتی بیشترتان بسازید.

مقداری طناب و ریسمان محکم همراه داشته باشید. این طناب ها ممکن است در شرایط مختلف به کارتان بیایند.

ظرفی برای نگهداری آب را از قلم نیاندازید.

سیم، یکی از وسایلی است که ممکن است برای تعمیرات، درست کردن تله یا ساخت چیزهای مختلف به آن احتیاج پیدا کنید.

توری های پوشاننده سر و دافع مناسب برای حشرات همراه داشته باشید. یک پشه بند هم برای داشتن یک خواب راحت ضروری است و هم از آن می توانید برای ماهی گرفتن بهره ببرید.

قوطی های فلزی، هم می توانند نقش ظرف های مختلف را برای شما بازی نمایند و هم در صورتی که بخواهید چیزی را خشک و دور از رطوبت نگه دارید می توانید از آنها بهره ببرید.

یک جعبه یاری های اولیه شامل باند، چسب زخم، پمادهای آنتی بیوتیک، سوزن و نخ و... همراه داشته باشید.

یک جفت صندل داشته باشید و گاهی کفش های خود را دربیاورید تا پاهایتان هوایی بخورد.

صابون را از قلم نیاندازید.

تمیز باشید. این برای سلامتی جسمی و آرامش روانی شما بسیار ضروری است.

یک اجاق سفری کوچک همراه داشته باشید. این اجاق ها راحت و سبک هستند و در صورتی که نتوانید آتش روشن کنید به دردتان می خورند.

یک چراغ قوه بزرگ و باتری اضافه با خود ببرید.

طرز کار با جی پی اس را یاد بگیرید و از آن بهره ببرید. محل آغاز حرکت خود را تعیین کنید و دوباره به جای اول برگردید. کار با جی پی اس از قطب نما بسیار راحت تر است.

یک حوله سفری کوچک در کوله پشتی تان بگذارید.

یک کارد کوچک همراه داشته باشید و طرز استفاده صحیح و ایمن از آن را یاد بگیرید.

همراه داشتن لوازم ماهیگیری را از قلم نیاندازید.

تنباکو همراه داشته باشید حتی اگر اهل سیگار و قلیان نیستید از این ماده می توانید به عنوان دافع زالو بهره ببرید. قسمت نخی جورابتان را به جوشانده تنباکو آغشته کنید یا از آن در لباس های نخی بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که این کار، لباستان را آلوده می نماید. زالوها علاقه ای به نیکوتین ندارند. بومی های ساکن در جنگل، تنباکو را روی پوستشان می مالند.

هشدار

در جنگل، حیوانات وحشی مختلفی وجود دارند اما اگر خوش شانس باشید با آنها روبرو نمی شوید. اگر مار دیدید آن را به حال خود رها کنید. بیشتر مارها زمانی نیش می زنند که احساس نمایند مزاحم آنها شده اید یا سعی دارید آنها را بکشید یا بگیرید.

مالاریا، چیکونگونیا و تب دنگی از بیماری هایی هستند که احتمال انتقال آنها در جنگل ها زیاد است. با پوشیدن لباس های مناسب نیز می توانید خودتان را از نیش حشرات ناقل بیماری های مختلف در امان نگه دارید.

قبل از سفر نیز می توانید واکسن های مورد احتیاج برای پیشگیری از این بیماری ها را دریافت کنید.

منبع: کجارو / wikihow.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4692

به "چطور برای سفر به جنگل، آماده شویم؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای سفر به جنگل، آماده شویم؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید