پرواز 4 هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی از پرواز 4 فروند هواپیمای جاسوسی و شناسایی آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره خبر داده است.

پرواز 4 هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک موسسه رهگیری حمل و نقل هوایی اعلام کرده است که روز چهارشنبه 4 فروند هواپیمای جاسوسی و شناسایی آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمده اند.

این اقدام آمریکا پس از آن است که کره شاقتصادی تهدید کرده بود که به واشنگتن یک هدیه کریسمس خواهد داد مگر اینکه واشنگتن حاضر به دادن امتیازاتی در مذاکرات هسته ای شود.

یک منبع نزدیک به رهبری کره شاقتصادی پیش از این اعلام کرده بود: کره شاقتصادی در حال برنامه ریزی برای اتخاذ یک سیاست سختگیرانه و تند در قبال ایالات متحده است که شامل حذف خلع سلاح هسته ای از میز مذاکره با آمریکا خواهد بود.

این منبع آگاه گفت: سیاست جدید کره شاقتصادی که موسوم به هدیه کریسمس است، پیش از این اوایل ماه جاری توسط یک مقام ارشد کره شاقتصادی مطرح شده بود. این هدیه احتمالا شامل تعلیق مذاکرات با واشنگتن و تثبیت جایگاه کره شاقتصادی به عنوان یک کشور دارنده تسلیحات هسته ای خواهد بود.

پیونگ یانگ احتمالا دیگر به دنبال کاهش تحریم ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به توسعه اقتصادی در کوتاه مدت یا بلندمدت نخواهد بود و به جای آن به دنبال ایدئولوژی خودکفایی خواهد بود.

خبرگزاری یونهاپ افزود: 4 فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی طی روزهای سه شنبه تا اوایل چهارشنبه در حال انجام ماموریت در اطراف شبه جزیره کره بوده اند.

این خبرگزاری کره ای، اقدام آمریکا را غیرعادی توصیف کرده و گفته است که این اقدام نشانگر واکنش آمریکا به تهدید کره شاقتصادی است.

منابع نظامی به خبرگزاری کره جنوبی گفته اند که سئول و واشنگتن تلاش های خود علیه آزمایش موشک بالستیک کره شاقتصادی یا سایر اقدامات تحریک آمیز این کشور را افزایش داده اند.

یک منبع آگاه تاکید کرد: ما به دقت تحرکات نظامی در کره شاقتصادی را زیر نظر داریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است که ایالات متحده با هر اقدام کره شاقتصادی، به طور موفقیت آمیزی برخورد خواهد کرد.

ضرب الاجل یک ساله کره شاقتصادی برای مذاکره با آمریکا رو به انتها است و پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، جهت جدیدی را در پیش خواهد گرفت. تنش ها در آستانه انتها یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شاقتصادی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواستار خلع سلاح یکطرفه کره شاقتصادی شده ولی پیونگ یانگ خواستار لغو کلیه تحریم های آمریکا است.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شاقتصادی پس از شکست نشست فوریه رهبران دو کشور در فوریه امسال در شهر هانوی به بن بست رسید.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که کره شاقتصادی نگران این مساله است که اگر با ترامپ به توافق برسد و او در انتخابات نوامبر 2020 شکست بخورد، رئیس جمهور بعدی آمریکا به این توافق و معاهده پایبند نباشد. اگر ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد، شاید آنگاه کره شاقتصادی تمایل بیشتری برای مذاکره و تعامل با واشنگتن داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 344

به "پرواز 4 هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز 4 هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید