پارک آبشار تهران و جاذبه های دیدنی آن

به گزارش یزد بلاگ، پارک آبشار تهران یکی از مکان های تفریحی تازه تاسیس پایتخت است که به دلیل داشتن یک آبشار مصنوعی طبقاتی به این نام مشهور شده است. طراحی پارک آبشار تهران برگرفته از باغ های سنتی و در 5 طبقه منحصر بفرد است.

پارک آبشار تهران و جاذبه های دیدنی آن

مجموعه تفریحی گردشگری آبشار تهران

در میان پارک های متعدد و کوچک و بزرگ تهران، پارک آبشار به نسبت تازه ساخت است و هنوز آن اندازه که باید و شاید در میان تهرانی ها شهرت و محبوبیت پیدا نکرده است. برای رسیدن به این پارک کوهستانی باید خود را به غربی ترین نقطه پایتخت برسانید.

جایی بالاتر از دریاچه و پارک جنگلی چیتگر و در نزدیکی پارک جنگلی لتمال کن، منطقه ای سرسبز در میان کوه های خشک تهران خودنمایی می کند؛ محوطه ای که به دلیل وجود آبشاری مصنوعی در دل خود به نام پارک آبشار تهران مشهور شده است.

پارک آبشار تهران یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده پایتخت به شمار می آید که در سال 1390 در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی لتمان کن احداث شده است. این بوستان مصنوعی در محدوده شهرداری منطقه 22 تهران در انتهای بزرگراه شهید خرازی قرار گرفته است که افراد زیادی به ویژه از پایتخت برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به این پارک مراجعه می کنند.

این پارک زیبا در زمینی به مساحت 200 هکتار و ارتفاع 1400 تا 1600 متری از سطح دریا ساخته شده و امکانات متعددی را در خود جای داده است.

پارک آبشار تهران در 5 طبقه و با الهام از باغ های سنتی ایران با مصالحی که طبیعی یا همگون با طبیعت هستند ساخته شده است.

آبشار تهران با برخورداری از دو جاذبه طبیعی کوه و فضای سبز می تواند حس و حال بسیار خوشایندی را به شما هدیه دهد، علاوه بر این موارد می توانید در یک روز خسته کننده برای آرامش روح و روان خود به این مجموعه تفریحی و گردشگری سفر کنید و از دیدن جاذبه های طبیعی و همچنین هوای سالم آن لذت ببرید.

در این مجموعه امکانات رفاهی و خدماتی بسیار زیادی وجود دارد که برای رفع نیاز شما عزیزان با بهترین کیفیت آماده خدمت رسانی به مسافران و همچنین شهروندان عزیز است.

جاذبه ها و امکانات پارک آبشار تهران

1- حال و هوای خوش پارک آبشار تهران

زمانی که در راه رسیدن به پارک آبشار هستید منظره ساختمان های اطراف و کوه های خشک جهت، شما را درگیر این سوال می کند که بوستانی که در انتظارش هستید واقعا جای سرسبز و خوبی برای تفریح است یا دوستان و دیگران در تعریف از اینجا بزرگ نمایی کرده اند؛ اما هنگامی که از پارکینگ مجموعه وارد می شوید و نگاهی به اطراف می اندازید و چشم انداز پیش رو و محیط خود پارک را می بینید، خیال تان تا اندازه ای راحت می شود که این همه راه را بی فایده نیامده اید.

از قسمت پایینی پارک که در پیاده راه های پیچ در پیچ و طبقه طبقه بوستان بالا می روید و از میان آلاچیق ها و برکه های کوچک و بزرگ که رد می شوید، هر از گاهی نگاه تان به چشم انداز پیش روی تان از شهر تهران می افتد که هر لحظه وسیع تر می شود. درختان را که پشت سر می گذارید و از کنار برکه کنار رستوران با آن گل های نیلوفر آبی و درختچه های سرسبزش عبور می کنید، به خودتان می گویید چه کار خوبی کردید که اینجا آمدید.

2- کوه نوردی با امکانات در پارک آبشار تهران

خیلی ها دوست دارند که کوه نوردی بروند، اما راستش را بخواهید، کوه نسبت به این پارک هم سخت تر است و هم این که این امکانات در کوه ها وجود ندارد. اما این جا همیشه آب، فضای سبز و آلاچیق دارید تا استراحت کنید و این که یک کوه پیمایی سالم در آرامش و هوایی روح بخش داشته باشید.

3- بهترین منطقه برای خلق تصاویر و عکس برداری های حرفه ای

اگر شما دوربین حرفه ای و یا علاقه بسیاری به خلق تصاویر باکیفیت و منحصر به فرد از زیبایی های طبیعت دارید می توانید به آبشار تهران سفر کنید! سفر به این منطقه در کنار تمامی زیبایی هایی که وجود دارد می تواند تجربه به یاد ماندنی ای از عکس برداری برای شما به ارمغان بیاورد.

شما به راحتی می توانید در هر طبقه از این پارک به تولید تصاویر مختلف بپردازید، حتی در نمای پس زمینه شما می تواند تهران با زاویه ای به خصوص و بسیار زیبا نقش ببندد.

4- آبشار مصنوعی پارک آبشار تهران

بالاترین قسمت موجود در پارک آبشار تهران برج تقسیم آب می باشد. این بخش در داخل یک آلاچیق بزرگ چوبی قرار گرفته است و در اطراف آلاچیق نیمکت هایی قرار داده شده است تا گردشگران و بازدیدکنندگان آبشار تهران بتوانند از بالاترین نقطه تفرجگاه آبشار تهران به تماشای شهر تهران و مناظر زیبای اطراف آبشار بپردازند.

اگر تا برج تقسیم آب بالا بروید می توانید از آن جا تمامی محیط پارک و برکه های متعدد موجود در هر طبقه این مجموعه را مشاهده کنید. لازم به ذکر است برکه های طبقات اول، دوم و سوم کوچکتر از سایر برکه ها هستند و در اطراف تمامی آن ها گیاهان و فضای سبز ایجاد شده که این امر به زیبایی پارک آبشار تهران افزوده است.

این روزها به دلیل کمبود آب و خشکسالی، آبشار کار نمی کند و تنها در ساعت های خاصی باز می شود. اگر به هوای دیدن آبشار می خواهید به این بوستان سر بزنید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید. این موضوع شامل حال برکه های پارک نیز می شود و ممکن است تعدادی از آنها به ویژه در طبقات پایینی پارک خالی از آب باشند.

بهترین نکته در رابطه با آبشار تهران این است که تمامی افراد در هر رده سنی می توانند با استفاده از پله ها خود را به آبشار مصنوعی رسانده و از دیدن آبشار زیبا در کنار مناظری از شهر تهران لذت ببرند البته باید توجه کنید که برای رسیدن به آبشار دو راه وجود دارد یکی از آن ها راه سنگی است که در سمت چپ مجموعه و دیگری پلکان طولانی و پیچ در پیج در سمت راست مجموعه می باشد.

5- چشم انداز غرب تهران و دریاچه چیتگر از فراز پارک آبشار تهران

اولین چیزی که در پارک آبشار تهران توجه شما را به خود جلب می کند چشم اندازی ست که از پارک به تهران دارید. زمانی که ماشین را در پارکینگ پارک می کنید و به سمت بوستان راه می افتید منظره وسیع زیرپای تان ناخودآگاه شما را به سمت خود می کشد.

راه بیفتید و سینه کوه را بالا بروید و همزمان از چشم اندازی که زیرپای تان وسیع تر می شود لذت ببرید. زیباترین جایی که در این چشم انداز از همه بیشتر جلوه گری می کند دریاچه چیتگر است. اگر هم کمی بیشتر دقت کنید می توانید مجموعه ورزشی آزادی و دریاچه آن را نیز در دوردست ها تشخیص دهید. هر اندازه که بالاتر بروید و طبقه های پارک را پشت سر بگذارید دید جدیدتر و بهتری مقابل چشمان تان ظاهر می شود و شما را هر بار غافلگیر می کند.

6- ورزش و سرگرمی از امکانات پارک آبشار تهران

اگر اهل ورزش و جنب وجوش هستید، وسایل ورزش همگانی در محوطه پارک برای شما مناسب است. یا اگر برنامه دارید که با فرزندان تان بروید، یک پارک با وسایل بازی هم برای آن ها طراحی شده است تا آن ها هم با بازی و سرگرمی از این هوا و محیط خوب لذت ببرند.

7- رستوران آبشار تهران و کافی شاپ های آن

کافه رستوران آبشار تهران با وسعتی قابل توجه در ارتفاعات این مکان قرار گرفته است که در آن انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را می توانید سفارش دهید و در کنار چشم اندازی تماشایی از محیط های اطراف که زیر پای شما قرار دارند، از طعم لذیذ آن ها لذت ببرید. برای سفارشات چای و قلیان هم می توانید به قسمت بالایی آن که محیطی روباز هم دارد، مراجعه کنید.

علاوه بر این در قسمت های مختلف پارک آبشار تهران، بوفه هایی وجود دارد که افزون بر انواع تنقلات، نوشیدنی های گرم و سرد (مطابق با فصل) هم به فروش می رسانند. همچنین در پارکینگ شماره 3 ماشین هایی پُر از خوراکی های خوشمزه و فریبنده وجود دارد که بسته به فصلی که به آبشار می روید می توانید نوشیدنی ها و غذاهای لذیذی در آن میل کنید.

8- برخورداری از پارکینگ با امنیت بالا

برای آن که بتوانید خیال خود را از وسیله نقلیه خود راحت سازید و بدون کوچکترین فکری از تماشای منابع طبیعی و دیدنی آبشار تهران لذت ببرید، فضایی تحت عنوان پارکینگ همراه با نگهبان برای شما آماده شده است که می توانید در امنیت کامل وسیله نقلیه خود را در آن قرار دهید.

البته در کنار تمامی این موارد می توان به مسجد و نمازخانه، جهتهای کالسکه سواری، پیست دوچرخه و…. اشاره نمود که در آینده ای نزدیک قرار است در این منطقه راه اندازی شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3170

به "پارک آبشار تهران و جاذبه های دیدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک آبشار تهران و جاذبه های دیدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید