وزارت خارجه چین رسانه های آلمانی را به رعایت اخلاق حرفه ای دعوت کرد

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از رسانه های آلمانی خواست که رعایت اخلاق حرفه ای را در دستور کار خود قرار داده و از انتشار اخبار نادرست بپرهیزند.

وزارت خارجه چین رسانه های آلمانی را به رعایت اخلاق حرفه ای دعوت کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در یک نشست خبری رسانه های گروهی آلمان را به رعایت اخلاق حرفه ای دعوت کرد.

جائو لی جیان در واکنش به گزارش اخیر نشریه آلمانی اشپیگل مبنی بر اینکه رئیس جمهور چین در گفتگوی تلفنی با مدیر کل سازمان بهداشت دنیای در 21 ژانویه از تدروس آدانوم درخواست نموده اطلاعات درباره سرایت کروناویروس جدید از انسان به انسان را پنهان کند و اعلام دنیای این خبر را به تعویق بیندازد و این تصمیم چین باعث تأخیر و زیان 6 هفته ای در مقابله با کروناویروس جدید در دنیا شده است، از رسانه های گروهی درخواست کرد که اخلاف حرفه ای را رعایت نمایند و اطلاعات غلط پخش ننمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن مردود خواندن گزارش نشریه اشپیگل گفت: رئیس جمهور چین در 21 ژانویه با مدیر کل سازمان بهداشت دنیای گفتگوی تلفنی نداشته است. سازمان بهداشت دنیای در بیانیه ای گفت که چین و مدیر کل این سازمان در 21 ژانویه تعاملی نداشته اند. چنین گزارشهای بی پایه ای بر تلاشهای سازمان بهداشت دنیای و کشورهای دنیا برای سرانجام شیوع کروناویروس جدید تاثیر می گذارد. در بیانیه سازمان بهداشت دنیای آمده است: شایان ذکر این که چین در 20 ژانویه سرایت کرونا از انسان به انسان تایید کرد.

جائو لی جیان همچنین درباره محدودیت هایی که دولت آمریکا برای حضور خبرنگاران چینی در این کشور در نظر گرفته است، گفت: ما ناراضایتی شدید و مخالفت قاطعانه خود را با تصمیم آمریکا به محدود کردن مدت اقامت خبرنگاران چین در آمریکا اعلام نموده ایم و از این کشور خواسته ایم فوراً این تصمیم اشتباه را اصلاح کند، در غیر این صورت چین مقابله به مثل خواهد نمود.

وی اضافه کرد: آمریکا دم از برابری می زند، در حالی که اکثراً مهلت ویزای خبرنگاران آمریکا در چین یک ساله است. این در حالیست که تطبق مقررات جدید آمریکا، زمان اقامت خبرنگاران چینی در آمریکا از 90 روز فراتر نخواهد رفت. آیا این برابریست؟ منظور امریکا از به اصطلاح برابری در حقیقت تعصب و تبعیض علیه رسانه های گروهی چین است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1140

به "وزارت خارجه چین رسانه های آلمانی را به رعایت اخلاق حرفه ای دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه چین رسانه های آلمانی را به رعایت اخلاق حرفه ای دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید