هشدار فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان های تهران و البرز

به گزارش یزد بلاگ، گودرزی گفت: از امشب تا پایان هفته در نوار شمالی کشور و تهران شاهد بارش باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای خواهیم بود.

هشدار فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان های تهران و البرز

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط آب وهوای کشور گفت: امشب در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه های زاگرس مرکزی، بارش پراکنده باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

او اضافه کرد: این شرایط برای روز سه شنبه علاوه بر سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و دامنه های زاگرس مرکزی در شمال شرق کشور بخش هایی از مرکز، جنوب غرب و دامنه های زاگرس جنوبی هم پیش بینی می شود.

گودرزی اظهار کرد: روز های چهارشنبه و پنجشنبه در استان های واقع در نوار شمالی کشور، بارش باران خواهیم داشت.

او تاکید کرد: از امروز تا انتها هفته در نوار شمالی کشور کاهش تدریجی دما بین 6 تا 10 درجه رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی شرح داد:دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور بارش برف پیش بینی می شود.

او در خصوص شرایط آب و هوای تهران گفت: سرعت تندباد امشب در پایتخت به 50 کیلومتر رسید که از مناطق غربی به مناطق مرکزی و شرقی تهران رسیده است.

گودرزی یادآور شد: پیش بینی می شود وزش تندباد همراه با بارش باران و رعد و برق در پایتخت تا 48 ساعت آینده ادامه داشته باشد.

او تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می شود در ساعات شامگاهی در فضای باز و کوهستانی کمتر تردد داشته باشند و همچنین در حاشیه رودخانه ها نیز توقف نداشته باشند.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: این هفته بارش های خوبی پیش بینی می شود که از امشب آغاز شده و این بارش ها با شدت بسیار بیشتری همراه خواهد بود.

او شرح داد: این سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور وارد تهران و تقویت شده است و برای فردا این بارش ها در ارتفاعات تشدید خواهد شد و هشدار هایی در این زمینه صادر شده است.

این کارشناس هواشناسی شرح داد: تاانتها هفته این بارش ها تداوم خواهد داشت و با رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.

او یادآور شد: در برخی نقاط پایتخت هوا مه آلود است و بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. دمای تهران تا انتها هفته به 20 درجه کاهش می یابد.

همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی هشدار زرد مبنی بر فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان های تهران و البرز صادر شده است.

بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی و هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان های تهران و البرز، از امشب تا چهارشنبه بارش باران گاهی رگبار ورعد وبرق توام باتند باد های لحظه ای با اثر بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل ها و برخورد صاعقه پیش بینی می شود.

شهروندان از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دریاچه سد ها و دیگر تاسیسات آبی پر خطر خودداری کنند و به بنر های هشدار سیل در حاشیه رودخانه ها و محل های ورودی مکان های گردشگری که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه ای داشته باشند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2360

به "هشدار فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان های تهران و البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان های تهران و البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید