نماینده عراقی: نخست وزیر مکلف در شرایطی بحرانی قرار گرفته است

به گزارش یزد بلاگ، رئیس فراکسیون سنی بیارق الخیر در مجلس عراق از فشارهای حاکم بر مامور تشکیل کابینه جدید کشور و شرایط بحرانی او اطلاع داد.

نماینده عراقی: نخست وزیر مکلف در شرایطی بحرانی قرار گرفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد الخالدی رئیس فراکسیون پارلمانی سنی بیارق الخیر گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، تحت فشار است و در شرایطی بحرانی واقع شده است.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: فشارهایی که اکنون الکاظمی در حال تحمل آن است، پیشتر بر محمد علاوی و عدنان الزرفی وارد شده و در نتیجه انصراف از نخست وزیری آخرین راه حل آنها برای سربلند ماندن مقابل مردم بود.

الخالدی به احزاب سیاسی کشور توصیه کرد که منفعت طلبی را کنار بگذارند و به منافع کشور بیندیشند و درباره نخست وزیر مامور تشکیل کابینه نیز گفت: من معتقدم که الکاظمی برای حفظ صندلی و کارنامه فعالیتش، باید انصراف دهد.

فراکسیون بیارق الخیر، چند روز پیش (دوشنبه - 20 آوریل)، به صورت رسمی گفت که به دولت الکاظمی رای نخواهد داد.

رئیس این فراکسیون با اعلام این تصمیم، گفت: رهبران گروه های سنی با یکدیگر بر سر پست ها درگیرند، در حالی که شهروندان سنی بدون خانه و کاشانه به سر می برند.

پیشتر، اسوان الکلدانی رئیس فراکسیون پارلمانی بابلیون گفته بود که الکاظمی نیز در صورت مخالفت با موارد توافق شده، به سرنوشت علاوی و الزرفی دچار خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1165

به "نماینده عراقی: نخست وزیر مکلف در شرایطی بحرانی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: نخست وزیر مکلف در شرایطی بحرانی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید