نقش ریسک پذیری در موفقیت چگونه است؟

به گزارش یزد بلاگ، ریسک کلمه ای است که در ابتدا همه از آن می ترسند چرا که با معنی واقعی آن آشنا نیستند. ریسک یعنی سفر از نقطه (الف) به نقطه (ب) بدون اینکه آن را تجربه نموده باشیم.

نقش ریسک پذیری در موفقیت چگونه است؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، ممکن است شما ایده ای در ذهن داشته باشید اما ترس از از دست دادن خیلی چیزا مانع گردد که آن را انجام بدهید.

خیلی از آدم های ساده بهترین ایده ها را دارند اما جرات حتی بیان آن را ندارند اینجا است که ریسک کردن وارد میدان می گردد. درست است پیش بردن هدفی ریسک شکست را نیز دارد اما با مهارت و مشورت و تحقیق درست می توان آن را پیش برد.

آدم های ریسک پذیر انسان هایی شجاع هستن که هیچ گاه تسلیم نمی شوند بلکه دنبال راه حل می گردند.

ریسک پذیری به چه معناست؟

ریسک سوالاتی در خصوص چگونگی اندازه گیری احتمالات و نتایج است که نمی توان مستقیم نگاه کرد اما نیازمند یک سری محاسبات برای سنجش و ارزیابی است. ریسک و تصمیم گیری ارتباط نزدیکی با هم دارند و تصمیم گیری در موقیت مختلف، درجات مختلفی دارد و رمز پیروزیت از بین بردن این خطرات نیست بلکه مدیریت در دستیابی به صندلی قابل قبول است.

تاثیر ریسک پذیری در پیروزیت چگونه است؟

اگر می خواهید انسان پیروزی باشید پس نترسید چرا که ترس یک مانع عظیم برای پیشرفت است. انسان های ساده و بدون جرات ریسک کردن به حقوقی که دارند قانع اند و اصولا بدون هیچ هدفی زندگی می نمایند چرا که ترس از ریسک کردن وجود آن ها را فرا گرفته و مانع پیشرفتشان می گردد. انسانی که هیچگاه شنا نکرده است اگر چند بار داخل آب برود کم کم شناگر ماهری می گردد. نعمت های خدا فقط برای یک عده خاصی نیست بلکه برای همه است و آن هایی که از این نعمت برخوردار نیستند جرات استفاده از آن را نداشته اند.

افراد پیروز چگونه ریسک می نمایند؟

افراد پیروز دنبال چالش هستند چرا که می دانند یک چالش جدید باعث رشد و پیروزیت می گردد و فرصتی برای عبور از شرایط فعلی و آسایش فعلی است اما بدانید که آسایش از بین نمی رود، بلکه توسعه می یابد و همین امر نشان از قویتر شدن فرد دارد.

افراد ناپیروز چالش را پس می زنند و از انجام کارهای جدید خودداری می نمایند و به نقطه ای که هستند قانع اند و ذهن نیمه مطلع، آن ها را از پذیرش ریسک های کوچک نیز باز می دارد.

بیشتر مطالعه کنید: 10 عادت روزانه کلیدی افراد پیروز جهان را بشناسید.

فرق بین ریسک پذیری و حماقت چیست؟

بین ریسک پذیری و حماقت یک فرق کوچک وجود دارد بطوری که افراد ریسک پذیر برای انجام کاری در خصوص آن تحقیق می نمایند و مشورت می گیرند ولی افرادی که حماقت می نمایند بی گدار به آب می زنند یعنی بدون شناخت قبلی و دریافت اطلاعات لازم در حوزه مورد نظر کار را آغاز می نمایند و اعتماد به نفس کاذبی دارند.

ریسک به این معنی نیست که بدون هیچ تحقیقی به میدان بروید بلکه ریسک یعنی آنچه که در ذهن دارید را با تحقیق و مشورت و به یاری مهارت های لازم پیش ببرید.

تفاوت ریسک پذیری و ریسک کردن در چیست؟

ریسک پذیری با ریسک کردن فرق دارد. ریسک پذیری یک ویژگی ذاتی است که در همه افراد وجود دارد و همچنین یک صفت در انسان است اما ریسک کردن یک نوع مهارت است و با مطلعی و تمرین به دست می آید و ممکن است فردی ریسک پذیر باشد اما مهارت آن را نداشته باشد.

به عنوان مثال پرخاشگری یک صفت اخلاقی است اما اینکه چگونه آن را کنترل کرد یک مهارت است.

سخن آخر

راز عظیم بین یک فرد عادی و پیروز در ریسک کردن است و زندگی بدون ریسک کردن معنی ندارد چراکه باعث یک نواختی زندگی می گردد البته ریسک پذیری راه و روش های خاصی دارد که با یک سری ملاحظات می توان با استفاده از آن به درجات عالی رسید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2371

به "نقش ریسک پذیری در موفقیت چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ریسک پذیری در موفقیت چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید