معماری خانه مدرن و امروزی با محیط درونی و بیرونی یکپارچه

به گزارش یزد بلاگ، معماری خانه مدرن و بسیار شگفت انگیزی که در این مطلب قصد معرفی آنرا داریم در شهر ملبورن کشور استرالیا قرار گرفته و به دلیل معماری ویژه اش شهرتی جهانی پیده نموده است. هدف اصلی طراحی این خانه، یکپارچه سازی فضا داخلی بین اعضای خانواده و همچنین هارمونی آن با محیط اطراف خانه بوده که به زیبایی تمام اجرایی شده است. معمار این خانه فضاهای اصلی خانه را در طرحی کاملا خلاقانه به سه حجم متفاوت قسمت نموده و در هر قسمت از معماری داخلی بسیار هوشمندانه ای استفاده نموده تا با هدف اصلی در طراحی که همان ایجاد فضایی یکپارچه بوده هماهنگ باشد.

معماری خانه مدرن و امروزی با محیط درونی و بیرونی یکپارچه

این خانه تقریبا نصف خانه های اطرافش است و بیشتر مساحت خود را به فضای سبز اختصاص داده است. دلیل این کار دوری از تراکم و فشردگی بیش از حد سازه ها و خانه ها در شهر سیدنی و ملبورن است، البته این مشکل در بیشتر شهرهای پرجمعیت وجود دارد زیرا هر کس که فضای بیشتری در اختیار داشته باشد سعی می نماید خانه بزرگتری بسازد و به همین خاطر جایی برای ایجاد فضای سبز نمی ماند و در نتیجه خانه ها کاملا چفت یکدیگر قرار می گیرند، اما خانه مورد بحث دقیقا عکس عمل نموده و نتیجه کار ایجاد فضا سبزی بسیار انرژی بخش و زیبا در کنار خانه ای مدرن و شیک در یک فضای کوچک شده است.

در عکس ها مشاهده می کنید که راهرو ورودی از بیرون خانه، در حیاط آغاز شده و از بین دو حجم که سقف آنرا حجم سوم قرار گرفته در بالا می سازد، رد می گردد و به پشت خانه می رسد. در قسمت راهروی بین دو حجم مکعبی، در هر دو طرف راهرو، اتاق های اجتماعی خانه قرار گرفته اند و از این طریق به یکدیگر متصل می شوند. در حجم بالا یا طبقه دوم خانه هم اتاق خواب های بچه ها و والدین قرار گرفته است.

معماری خانه مدرن

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: اتاق
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2762

به "معماری خانه مدرن و امروزی با محیط درونی و بیرونی یکپارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری خانه مدرن و امروزی با محیط درونی و بیرونی یکپارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید