مدل های جدید آینه ضد بخار برای حمام و سرویس بهداشتی

به گزارش یزد بلاگ، آینه ضد بخار یکی از ملزومات هر حمامی است. احتمالا شما هم حین استحمام خود با این مشکل روبرو شده اید، زمانی که می خواهید از آینه حمام استفاده کنید، اما تمام سطح آینه را بخار گرفته و هیچ چیزی در آن معلوم نیست. وقتی هم که آینه را تمیز می کنید، بلافاصله دوباره بخار تمام سطح آن را می پوشاند. در این مطلب قصد دارم اطلاعات جامعی در مورد نحوه کارکرد و انواع مدل های این وسایل در اختیار شما عزیزان قرار دهم. طبق رسم همیشگی وبسایت اتاق، این مطلب همراه با آلبومی کامل از جدیدترین ایده ها در طراحی مدل آینه حمام ضد بخار است. لطفا تا خاتمه مطلب همراه ما باشید.

مدل های جدید آینه ضد بخار برای حمام و سرویس بهداشتی

انواع آینه های ضد بخار

آینه ضد بخار بر اساس عملکرد، به دو دسته تقسیم می شوند. اول آینه های برقی و دوم آینه های روکشی. آینه های برقی طبیعتا چون با برق کار می کنند، عملکرد بسیار بهتری از آینه های روکش کاری شده دارند. در آینه های روکش دار، یک لایه ضد بخار بر روی آینه کشیده می شود که مانع چسبیدن مولکول های آب به سطح آینه می شود. عیب این آینه ها این است که اولا هر چند وقت یکبار باید دوباره روکش را اجرا کنید و دوما عملکرد آنها اگرچه کار را راه می اندازد، اما به اندازه آینه های برقی نیست. نقطه مثبت آینه های روکش دار هم مشخصا قیمت تمام شده بسیار پایین تر و همچنین نصب ساده است. خودتان می توانید با خرید لایه یا برچسب ضد بخار، آنها را بر روی آینه حمام و سرویس بهداشتی نصب کنید، در صورتی که برای نصب آینه برقی باید حتما از یک نصاب و برقکار کمک بگیرید.

نحوه کار آینه های ضد بخار برقی

طرز کار آینه ضد بخار بسیار ساده است. سطح آینه بوسیله یک المنت گرم می شود. وقتی المنت را روشن می کنید، گرما مانع انجام عمل میعان یا تبدیل بخار آب به مایع می شود. وقتی آب داغ را باز می کنید، بخار آب بر روی سطح سرد آینه می نشیند و با از دست دادن گرما تبدیل به مایع شده و جلوی دید را می گیرد. حال اگر سطح آینه گرم باشد این عمل اتفاق نمی افتد.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

40 مدل آینه قدی پایه دار مناسب اتاق خواب و ورودی منزل

از آنجایی که این آینه ها با کمک برق کار می کنند، معمولا بیشترشان دارای لامپ LED یا روشنایی مخفی هستند. بغیر از لامپ، قابلیت های جالب دیگری مثل دکمه روشن و خاموش لمسی، ساعت دیجیتال و یا حسگر مجاورت نیز در آینه های ضد بخار تعبیه شده است. در نوع حسگر مجاورت، آینه به محض نزدیک شدن کاربر، به طور اتوماتیک روشن شده و دیگر نیازی نیست با دست های صابونی دکمه ای را فشار دهید. سیستم نصب آینه های ضد بخار به برق هم متفاوت است. برای یکپارچه کردن سیم کشی برقی این آینه ها، می توانید آنها را به مدار لامپ حمام و سرویس بهداشتی وصل کنید تا وقتی که لامپ روشن شد، آینه هم به طور اتوماتیک روشن شود.

ایمنی آینه های برقی

شاید این سوال برای تان پیش بیاید با توجه به اینکه این آینه ها برقی هستند، آیا در محیط مرطوبی مثل حمام و سرویس بهداشتی وجودشان خطرناک نیست؟ خوب در پاسخ باید بگویم که آینه های برقی اصلا خطرناک نیستند، ولتاژ کاری این آینه ها فقط 12 ولت است که برابر با ولتاژ یک شارژر موبایل است. به دلیل ولتاژ پایین به هیچ عنوان خطر برق گرفتی کاربران این آینه ها را تهدید نمی کند. بنابراین با خیال راحت و بدون نگرانی می توانید از این آینه ها در محیط های مرطوب استفاده کنید.

رنگ آمیزی کاشی دیوار حمام و سرویس بهداشتی + آموزش بهمراه عکس

شکل و مدل آینه ضد بخار حمام

و اما می رسیم به بخش جذاب انتخاب طرح. طرح آینه در حمام و سرویس بهداشتی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین نباید به هیچ عنوان از کنار آن ساده رد شوید. شکل آینه ای که انتخاب می کنید کاملا بستگی به سبک دکوراسیون حمام و دستشویی، بخصوص در قسمت روشویی دارد. اگر کاسه روشویی به صورت گرد و منحنی است، پس بهتر است برای هارمونی بهتر، مدل آینه ضد بخار خود را نیز گرد و یا منحنی شکل انتخاب کنید. این شکل طراحی متعلق به سبک طراحی کلاسیک و سنتی است که بیشتر خانه های ایرانی به همین روش چیدمان می شوند.

اما برای خانه های مدرن و مینیمال تنها آینه های مستطیلی و گوشه دار مناسب است. همچنین اگر روشویی یا کابینت روشویی حمام و سرویس بهداشتی تان از طراحی مدرن و گوشه دار استفاده می کند، پس انتخاب آینه های مستطیلی، مربعی یا چند ضلعی و سایر اشکال هندسی گوشه دار، کاملا بجا و درست است.

30 مدل کاشی رنگ سبز مناسب حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه

قیمت آینه ضد بخار

قیمت آینه ضد بخار مانند هر وسیله برقی دیگری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اما دو فاکتور مهم، یکی اندازه و دیگری سیستم کار آینه مثل لمسی یا هوشمند بودن تاثیر زیادی بر روی قیمت آینه می گذارد. به طور کلی قیمت آینه های هوشمند برقی و ضد بخار با نورپردازی مخفی و اندازه متوسط حدود 800 هزار تومان است. مدل های بزرگتر و حتی مدل های ایستاده نیز تولید شده اند که قیمتی بالای یک میلیون و دویست و تا یک میلیون پانصد هزار تومان دارند. برخی مدلهای هوشمند و لمسی که حتی سیستم اندروید نیز بر روی آنها نصب میشود نیز قیمتی بالای 10 میلیون تومان دارند.

منبع: اتاق
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3230

به "مدل های جدید آینه ضد بخار برای حمام و سرویس بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید آینه ضد بخار برای حمام و سرویس بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید