مدل نرده راه پله در انواع چوبی، فلزی و سنگی در طرح های لوکس

به گزارش یزد بلاگ، انتخاب مدل نرده راه پله تاثیر بسزایی در زیبایی و کلاس یک ساختمان دارد. طراحی خلاقانه می تواند بکل فضای اطراف را متحول نموده و هویتی خاص و منحصربفرد به آن دهد. اما واقعا چه چیزی باعث می گردد نرده راه پله جذاب و متفاوت دیده گردد؟ برای جواب دادن به این سوال تعدادی از بهترین ایده ها در زمینه طراحی نرده بهمراه ریل دستگیر، در این مطلب جمع آوری شده تا شما خوانندگان عزیز وبسایت اتاق، متوجه نهایت خلاقیت و کلاس در طراحی این عنصر به ظاهر ساده در دکوراسیون ساختمان باشید.

مدل نرده راه پله در انواع چوبی، فلزی و سنگی در طرح های لوکس

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

در انتخاب و طراحی مدل نرده راه پله، گاهی ساده ترین مسائل نقشی اساسی در کارایی نرده ایفا می نمایند. برای مثال اگر فرزندی کوچک در خانه دارید یا برای مکان های عمومی مثل رستوران قصد نصب نرده راه پله دارید، انتخاب نرده ای که هم برای بچه ها قابل استفاده باشد و هم برای بزرگسالان، بسیار مهم است. مدلی که در شکل اول زیر مشاهده می کنید، به نرده های دو طبقه معروف اند، طبقه بالای نرده برای دستگیری بزرگسالان و طبقه پایین تر نیز برای دستگیری بچه ها در نظر گرفته شده اند. این دو طبقه در انتهای نرده به یکدیگر وصل شده و فرمی حلقه مانند بخود می گیرند. این طرح ها علاوه بر کارایی، با توجه به ظاهر مدرن شان، برای دکوراسیون های مدرن و مینیمال نیز بسیار مناسب هستند.

نرده های منحنی شکل یا مارپیچ نیز شامل تعدادی از زیباترین طرح ها می شوند. خود این نرده ها گاهی اوقات بقدری زیبا طراحی می شوند، که به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل شده و در همان نگاه اول همه را مجذوب خود می نماید. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، مدل نرده راه پله چوبی، بخاطر حس خوبی که هنگام لمس کردن به انسان می دهد همیشه جزء انتخاب اول ساختمان های لوکس و امروزی هستند. این نرده ها ظاهری دارند که هر فردی را ترغیب به لمس کردن آنها می نماید.

معرفی ایده های برتر در طراحی راه پله آپارتمان چند طبقه

دیوارکشی کامل فضای راه پله و ساخت ریل دستگیره توکار برای راه پله، روشی است که در راه پله های عمومی ساختمان های چند طبقه و آپارتمان ها استفاده می گردد. این طرح ها به شکلی بسیار خلاقانه و جالب ریل دستگیره را که عضو اصلی هر نرده ای است، به صورت توکار داخل دیوار قرار داده اند. خود دیوار نیز با دیوارپوش های چوبی یا سنگی تزیین می شوند، با اینکار با راه پله ای طرف هستیم که هیچ وقت خسته نماینده نخواهد شد. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید برای تاثیر گذاری بیشتر، داخل ریل دستگیره به نورهای ال ایی دی نواری تزیین شده اند تا حالتی لوکس به راه پله ساختمان بدهند.

مدل نرده راه پله در ساختمان های مدرن عمدتا از بین طرح های شیشه ای انتخاب می گردد، این طرح می تواند تمام شیشه باشد و یا با ترکیب با سایر عناصر مثل فلز یا چوب. نرده های تمام شیشه ای با توجه به اینکه شفاف هستند، علاوه بر ظاهر بسیار شیک، باعث روشنایی بیشتر محیط خانه نیز می شوند، این موضوع در ساختمان های اداری نیز صادق است. شیشه حالت رسمی و لوکس به دکوراسیون محیط اداری می دهد. اما برای گرم تر و دنج تر نشان دادن فضا، استفاده از نرده های ترکیبی شیشه و چوب یا شیشه و فلز ایده بهتری خواهد بود. اگر پله ها نیز از جنس چوب باشند، قرار دادن دستگیره چوبی بالای نرده های شیشه ای، ظاهری فوق العاده زیبا به ست راه پله می دهد. برای دکوراسیون های صنعتی، ریل های فلزی انتخاب مناسب تری خواهند بود.

28 مدل راه پله شیک جدید و مارپیچی از چوب و استیل

نرده های فلزی بخاطر استحکام و قیمت مناسبی که دارند، انتخاب اول بسیاری از خانه دارها و شرکت های تجاری است. این نرده ها در کنار زیبایی، مقاوت و عمر بالایی داشته و کاملا وظیفه حفاظت و یاری برای بالا رفتن از پله ها را فراهم می نماید. تنوع طرح های نرده های فلزی نسبت به مدل های دیگر بسیار زیادتر است، همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، این نرده ها در ظاهر خیلی ساده مناسب دکوراسیون های مدرن و مینیمال تا طرح های پیچیده و پر نقش و نگار مناسب دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک لوکس، طراحی و فراوری می شوند.

نرده های سنگی بخاطر ظاهر بسیار لوکسی که دارند عموما برای راه پله های بیرونی ساختمان استفاده می شوند، منظور راه پله هایی است که در نمای ساختمان قرار گرفته اند و عمدتا به صورت مارپیچ به بالا می فرایند. اگرچه مدل نرده راه پله فلزی بیشتر در نمای ساختمان کاربرد دارد، اما نرده های سنگی ظاهر ساختمان را همانند یک قصر مجلل نشان می دهند. شکل های زیر تعدادی از طرح های لوکس و البته خلاقانه نرده های سنگی را نشان می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1307

به "مدل نرده راه پله در انواع چوبی، فلزی و سنگی در طرح های لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل نرده راه پله در انواع چوبی، فلزی و سنگی در طرح های لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید