لیزر به جای برف پاکن: ایده جدید تسلا برای آینده خودروهای برقی

به گزارش یزد بلاگ، تسلا قصد دارد در نسل جدید خودروهای خود، از لیزر استفاده کند. به همین منظور، گونه خاصی از لیزر که ویژه نصب بر روی خودروست، طراحی کرده و درخواست ثبت این اختراع را به اداره مربوطه در ایالات متحده داده است. این لیزر ها وظیفه سنتی برف پاک کن ها را انجام داده و هرگونه قطره آب، دانه برف، گل و لای، فضولات پرندگان، روغن، خاک و رنگ را از شیشه جلو خودرو پاک می کنند.

لیزر به جای برف پاکن: ایده جدید تسلا برای آینده خودروهای برقی

لیزرها در شیشه جلو اتومبیل، جایگاه معمول سنسورهای خودرو یا پنل های فتوولتائیک قابل نصب هستند. این لیزرها در فرکانس های کوتاه و با شدت بالا عمل می کنند تا سطوح در نظر گرفته شده را از هرگونه اشیا خارجی، تمیز کنند. پنل های فتوولتائیک، وظیفه تبدیل نور به الکتریسیته را با استفاده از مواد نیمه رسانا بر عهده دارند. این سیستم ها به طور معمول در ماژول های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرند.

ثبت حق اختراع، لزوما به معنای استفاده از یک وسیله نیست. تسلا با این عمل می خواهد از مالکیت معنوی خود حفاظت کند تا این ایده، مورد کپی برداری دیگه خودروسازان واقع نشود. نکته قابل توجه در خصوص سیستم های جدید تسلا، این است که باید سنسورها و قطعات الکترونیکی، دایما تمیز و آماده به کار باشند. بالا بردن سطح هوشمندی خودروها، نیازمند بهره مندی از قطعات و سنسورهای بسیار است و این سنسورها، می بایست عملکرد قابل قبولی را از خود بروز دهند.

منبع: AUTOCAR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 265

به "لیزر به جای برف پاکن: ایده جدید تسلا برای آینده خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر به جای برف پاکن: ایده جدید تسلا برای آینده خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید