قضاوت چهار داور کشتی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ناصر فروتن رئیس کمیسیون داوران کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب اضافه نمود: بر اساس قوانین اتحادیه جهانی کشتی، داوران درجه S1 می بایست در رقابت های قاره ای بزرگسالان شرکت نمایند که بر این اساس محمد مصلایی پور از یزد، سعید عباسی از قم، نیما صادقی از مازندران و مهدی بشیری از خوزستان چهار داور درجه S1 (المپیکی) کشورمان هستند که به مسابقات آسیایی هند اعزام می شوند.

قضاوت چهار داور کشتی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

وی اضافه کرد: البته داوران درجه S1 برای کنترل باید در یکی از مسابقات دنیای اتحادیه دنیای که تایپ 5 محسوب می گردد نیز شرکت نمایند، ضمن اینکه داورانی که در رقابت های دنیای قزاقستان (2019) قضاوت نموده اند برای اینکه شانس قضاوت در المپیک را داشته باشند باید در رقابت های گزینشی المپیک قاره آسیا و دنیا نیز حضور یابند.

رئیس کمیسیون داوران کشتی در خصوص شانس المپیکی شدن داوران کشورمان توضیح داد: امیدوار هستیم داوران کشورمان قضاوت های خوبی را در مسابقات پیش رو داشته باشند. در نهایت کمیسیون داوران اتحادیه دنیای در این مورد بهترین تصمیم را اتخاذ می نماید.

فروتن در سرانجام در خصوص بعضی مسائل داوری پیش آمده در رقابت های جام تختی گفت: بعضی از مربیان ما باید با قوانین داوری خصوصا شیوه نامه اتحادیه دنیای کشتی آشنایی کامل داشته باشند و برای این مورد بهتر است از حضور داوران بین المللی استان خود در تمرینات استفاده نمایند. کمیسیون داوران تمامی قضاوت های داوران را زیر نظر دارد و اگر مسئله ای نیز به وجود آید به آن رسیدگی خواهد نمود. در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام تختی نیز نمایندگان اتحادیه دنیای کشتی بعنوان داور بی طرف حضور داشتند و در صورت چلنج مربیان بازبینی فیلم کشتی ها با حضور آن ها انجام می شد و در نهایت نتیجه را اعلام می کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 338

به "قضاوت چهار داور کشتی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قضاوت چهار داور کشتی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید