فرصتی که نباید به تهدید تبدیل گردد، تعطیلی لیگ برتر به ضرر فوتبال ایران

به گزارش یزد بلاگ، در روزهای اخیر با هر یک از مربیان لیگ فزونی از جمله محمود فکری یا یحیی گل محمدی که حرف زده شده نسبت به تعطیلی احتمالی لیگ برتر موضعگیری نموده اند.

فرصتی که نباید به تهدید تبدیل گردد، تعطیلی لیگ برتر به ضرر فوتبال ایران

گروه ورزشی خبرنگاران، باعث تأسف است وقتی می شنویم در هر 3 دقیقه یک هموطن به علت ابتلا به بیماری کرونا از جهان می رود! اتفاقات تلخی که این روزها در کشور رخ می دهد علاوه بر اینکه موجی از نگرانی و هراس را در دل تک تک هموطنان مان ایجاد نموده باعث شده تا در آستانه محدودیت های منع تردد از ساعت 21 تا 4 بامداد بیش از پیش این نگرانی برای مردم ایجاد گردد که برای خلاصی از این شرایط چه اقدامی انجام بدهند.

شاید این روزها مهمترین روزهایی است که اهالی رسانه به ویژه صدا و سیما باید کوشش نمایند تا با پخش برنامه های شاد، مفرح، هیجان انگیز و هر آنچه موجب می گردد تا مردم شبها در خانه پای تلویزیون بنشینند شرایطی ایجاد گردد که کسی از خانه بیرون نرود. در چنین روزهایی البته یکی از برنامه هایی که می تواند حداقل 2 ساعت از وقت روزانه مردم را ظرف این دو هفته پر کند برگزاری و پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر است. رقابتهایی که میلیونها بیننده تلویزیونی و مستمع رادیویی دارد.

در چنین شرایطی هر روز از ستاد کرونا خبری تازه به بیرون درز پیدا می نماید که شاید (!) لیگ برتر فوتبال برگزار نگردد! اینکه چرا این مسابقات برگزار نگردد آن هم در شرایطی که همه شهرها، هتل ها و پروازها خلوت ترین روزهای خود را سپری می نمایند و رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر از دیگر روزهای معمول در این ایام انجام می شوند عجیب به نظر می رسد.

در این مدت با هر یک از مربیان لیگ فزونی از جمله محمود فکری یا یحیی گل محمدی که حرف زده شده نسبت به این تعطیلی احتمالی موضعگیری نموده اند. تعطیلی 14 روزه تمرینات و مسابقات می طلبد که باز هم پس از بازگشت به رقابتها ابتدا تیم ها زمانی را صرف بدنسازی خود نموده و بعد دوباره در مسابقات حضور پیدا نمایند.اتفاقی که البته بعید است هیچ تیمی تن به آن بدهد. آنچنان که شاهد بودیم به رغم همه تهدیدهای ستاد کرونا در تابستان سال جاری، باز هم تیم ها به صورت مخفیانه به برگزاری جلسات تمرینی و انجام ملاقاتهای محبت آمیز مشغول بودند. آیا برگزای مسابقه محبت آمیز برای حفظ شرایط آمادگی بدنی بازیکنان و هماهنگی موجود بین آنها از ابتلا به کرونا مبرّاست؟ یا اینکه شرایط بدتری را ایجاد می نماید که تیم ها در محیطی غیرایزوله به مصاف هم بروند؟

جدا از این موضوع باید یک ماه دیگر تیم پرسپولیس را در ملاقات فینال لیگ قهرمانان 2020 ببینیم و تعطیلی دو هفته ای مسابقات به نماینده کشورمان هم لطمه می زند. چون این تیم پس از دو هفته تعطیلی باید دو هفته هم بدنسازی کند و بدون مسابقه و هماهنگی که تا آن موقع می تواند در دل لیگ بدست بیاورد راهی قطر گردد تا فینال را برگزار کند. از این گذشته وقفه یک ماهه در لیگ روی تیم ملی کشورمان و همه بازیکنان شاغل در داخل اثر منفی می گذارد. پس بهتر است به جای تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال، شرایط برگزاری این مسابقات با پروتکل های بهداشتی دقیق تر و سفت و سختر تر را ایجاد نمایند تا مسئله ای از این بابت برای کسی بوجود نیاید.

مردم هم لااقل در هفته دو شب فرصت می نمایند در خانه پای گیرنده های تلویزیونی نشسته و با توجه به اینکه بازیها از ساعت 16 تا 17 شروع می شوند از دو سه ساعت پیش از محدودیت های تردد در شهر، در خانه هایشان بمانند. جادارد مدیران و مسئولان ذیربط در این باره هر چه زودتر تصمیم گیری نمایند و به جای امروز و فردا کردن بهترین تصمیم را بگیرند که نه بازیکنان با حضور مخفیانه در تمرینات و ملاقاتهای تدارکاتی بیش از پیش در خطر کرونا باشند و نه مردم از تماشای فوتبال شاداب و پرهیجان محروم شوند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2772

به "فرصتی که نباید به تهدید تبدیل گردد، تعطیلی لیگ برتر به ضرر فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصتی که نباید به تهدید تبدیل گردد، تعطیلی لیگ برتر به ضرر فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید