شیائومی می میکس فولد چگونه مشکل دفع حرارت گوشی های تاشو را حل نموده است؟

به گزارش یزد بلاگ، شرکت شیائومی با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی Weibo، شرحاتی را در رابطه با مدیریت حرارت در گوشی می میکس فولد مطرح نموده است. این شرکت شرح داده که یکی از چالش های گوشی های تاشو برای مدیریت گرما این است که این موضوع به باز یا بسته بودن گوشی موردنظر بستگی دارد. همچنین آن سمت گوشی که چیپست تعبیه شده، معمولا گرمای بیشتری را ایجاد می نماید.

شیائومی می میکس فولد چگونه مشکل دفع حرارت گوشی های تاشو را حل نموده است؟

اما شیائومی برای می میکس فولد یک مکانیسم جدید طراحی نموده که می تواند گرمای تولیدی را از یک طرف گوشی به طرف دیگر منتقل کند. این یعنی کل ناحیه خنک کننده بسیار عظیم تر از گوشی های معمولی محسوب می گردد.

شیائومی می گوید که این گوشی به پیشرفته ترین و بهترین فناوری مدیریت حرارت چند بعدی در این صنعت مجهز شده است. شیائومی می میکس فولد از سیستم خنک کننده مایع، ژل حرارتی، ورقه های گرافیتی چند لایه، ورقه های گرافیتی مقاوم در برابر خم شدن و یک ورق مسی استفاده می نماید. روی هم رفته مساحت سطح مربوط به مدیریت حرارت به حدود 226 سانتی متر مربع می رسد.

شیائومی برای برقراری ارتباط بین دو طرف گوشی، یک تونل انتقال حرارت را توسعه داده که برای این کار از گرافیت مقاوم در برابر خم شدن استفاده شده است. شیائومی می گوید این ماده تنها بعد از 200 هزار مرتبه باز و بسته شدن گوشی فقط 3 تا 5 درصد از توان خود را برای انتقال حرارت از دست می دهد.

تصویر بالا فرایند ساخت تونل موردنظر را نشان می دهد که برای این کار چندین فرایند پیچیده باید پشت سر گذاشته گردد.

شیائومی می میکس فولد از امروز راهی بازار چین می گردد. این گوشی از اسنپدراگون 888، نمایشگر بیرونی 6.52 اینچی و نمایشگر اصلی 8.01 اینچی بهره می برد. همچنین باید به باتری 5020 میلی آمپر ساعتی، شارژ 67 واتی، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی هم اشاره کنیم.

مدل 12/256 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1533 دلار به دست کاربران چینی می رسد. همچنین برای خرید مدل های 12/512 گیگابایتی و 16/512 گیگابایتی هم به ترتیب باید مبلغ 1686 و 1993 دلار بپردازند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3774

به "شیائومی می میکس فولد چگونه مشکل دفع حرارت گوشی های تاشو را حل نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی می میکس فولد چگونه مشکل دفع حرارت گوشی های تاشو را حل نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید