سوپرا از آستون مارتین هم بهتر است
به گزارش یزد بلاگ، یک راننده مشهور مسابقات سرعت با نشستن پشت فرمان تویوتا سوپرا، این خودرو را به شکلی جدی محک زده و البته نتیجه کار شگفت انگیز بوده است. کریستین گیبهارد یک سال پس از راندن ب. ام .و Z4نسخه M40iدر پیست نورنبرگ رینگ، حال به سراغ همزاد فنی این خودرو یعنی تویوتا سوپرا A90 رفته تا عملکرد آن را در جهنم سبز آلمان بررسی کند. خب، این بار در حالی که ب. ام .و Z4 یک دور پیست را در 7 دقیقه و 55.41 ثانیه طی کرده، تویوتا سوپرای باواریایی توانست حدود سه ثانیه سریع تر به خط پایان برسد.
تویوتا سوپرای جدید به لطف بهره بردن از تکنولوژی ب. ام. و موفق شد یک دور پیست نورنبرگ رینگ را در زمان هفت دقیقه و 52.17 ثانیه به پایان برساند. با توجه به این زمان، عملکرد سوپرا در مقایسه با سایر خودروهای اسپرت را برایتان مقایسه می کنیم. کریستین گیبهارد موفق شده بود با ب. ام. و M2 کامپتیشن یک دور همین پیست را در زمان هفت دقیقه و 52.36 ثانیه به پایان برساند؛ بدین ترتیب عملکرد سوپرا مشابه این خودروی اسپورت باواریایی بوده است.
همین راننده با فولکس واگن گلف GTIنسخه TCR نسل قبل نیز موفق شده بود یک دور نورنبرگ رینگ را در زمان 8 دقیقه و 4 ثانیه به پایان برساند. اگر بخواهیم به عقب تر نگاه کنیم، ب. ام. و M3 GTS در سال 2013 موفق به ثبت تایم 7 دقیقه و 48 ثانیه در این پیست شده بود؛ یک سال پس از آن ب. ام. و M4 کوپه و آستون مارتین V12 ونتیج اس نیز موفق به ثبت تایم 7 دقیقه و 52 ثانیه درست مشابه تویوتا سوپرا شدند.
لازم به ذکر است که این عدد توسط نسخه پایه و شش سیلندر تویوتا سوپرا در نورنبرگ رینگ به ثبت رسیده؛ این در حالی است که تویوتا اعلام کرده قصد عرضه نسخه جذاب تر این سامورایی آلمانی-ژاپنی را نیز در آینده نزدیک دارد. بدین ترتیب پیش بینی اینکه نسخه قدرتمندتر سوپرا 2020 قادر باشد چند ثانیه ای زودتر به خط پایان پیست نورنبرگ رینگ آلمان برسد، اصلا چیز عجیبی نیست.
منبع: دیوارمجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما