روزه، راهی برای حفظ سلامت جسمی و روحی

به گزارش یزد بلاگ، روزه در بسیاری از مذاهب و دین ها به عنوان راهی برای قدردانی از خدا یا نیروی برتر طبیعت شناخته می گردد. مسیحیان، بودائیان و مسلمانان در فاصله زمانی خاصی روزه می گیرند و در طول روز از سحر تا شام از خوردن و آشامیدن دست می کشند، اما شاید برای شما هم جالب باشد بدانید جدای از بعد دینی و اعتقادی، فواید روزه برای سلامت بدن بسیار هست و از نظر فیزیکی و ذهنی فرد را به سلامت می رساند. در مقاله آثار روزه داری بر بدن قصد داریم از برترین فواید روزه داری برایتان بگوییم، با خبرنگاران همراه باشید.

روزه، راهی برای حفظ سلامت جسمی و روحی

تقویت نظم فردی

این نظم می تواند در دو جهت جسمی و روحی در فرد ایجاد گردد. این جریان به صورت مستقیم وابسته به نوع نگرش شما به برترین فواید روزه داری است. همین که فرد قدرت مقابله با نفس را در خود بیدار می نماید و برای ساعات متوالی از خوردن و آشامیدن ممانعت می نماید، قدمی بزرگ در جهت تقویت نظم و کنترل بر بدن است.

سلامت قلب

یکی از عواملی که روزه را به عنوان یک عمل جالب توجه برای تقویت سلامت در فرد معرفی می نماید و از فواید روزه برای سلامت بدن، رابطه مستقیم روزه با تقویت قدرت ماهیچه های قلب و ارتقای سلامت آن است. روزه در واقع خط ابتلا به امراض قلبی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد و فرد روزه دار را از ابتلا به بیماری هایی همانند دیابت، چربی و فشار خون بالا ایمن نگاه می دارد.

کاهش ابتلا به دیابت

طبق تحقیقاتی که در سال 2014 میلادی در این زمینه انجام شد، مقایسه ای بین افراد روزه دار و افرادی با تغذیه نرمال صورت گرفت. نتیجه این تحقیقات حاوی این نکته بود که خطر ابتلا به دیابت یا افزایش قند خون در افراد روزه دار به مراتب کمتر از افراد معمولی است، بنابراین می توان از روزه به عنوان عاملی در جهت حفظ سلامت بدن نام برد.

روزه در همه حال

این امکان را خواهید داشت که در هر شرایطی روزه خود را نگه دارید، به این معنی که این جریان صدمه ای به شما در طول سفر یا تور مسافرتی نخواهد زد. می توانید برای اطمینان از سلامت خود بعد از افطار از پروتئین و مایعات به وفور بهره ببرید. به این ترتیب می توانید سفر خود را به برترین نحو سپری کنید.

افزایش طول عمر

یکی دیگر از آثار روزه داری بر بدن که از نظر پزشکی اثبات شده، افزایش طول عمر است. طی تحقیقاتی که در سال 1982 در این زمینه انجام شده، اثبات شده است که روزه داری رابطه ای مستقیم با افزایش طول عمر در فرد دارد. روزه به عنوان یک رژیم سالم، بدن فرد را از جذب مواد مضری همانند چربی و قند در امان نگه می دارد و از جهتی بدن فرد روزه دار در طی یک ماه روزه داری سم زدایی شده و انرژی لازم برای گذراندن 11 ماه تغذیه معمولی را بدست می آورد.

حفظ تحرک و فعالیت

یکی از مهمترین مسائلی که ضروری است در طول یک ماه روزه داری به آن توجه کنید، حفظ فعالیت روزانه است. این مساله که فعالیت فرد در طول روزه داری کاهش پیدا کند، امری طبیعی است، اما می توانید با ترتیب دادن انواع تور سری به طبیعت بزنید و یا افطار را در بیرون از خانه میل کنید، به این ترتیب سلامت بدن خود را تضمین خواهید کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4946

به "روزه، راهی برای حفظ سلامت جسمی و روحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه، راهی برای حفظ سلامت جسمی و روحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید