رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به برداشتن مجسمه های کنفدراسیون از کاخ کنگره

به گزارش یزد بلاگ، مجلس نمایندگان آمریکا به برداشتن مجسمه های کنفدراسیون از کاخ کنگره رای مثبت داد.

رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به برداشتن مجسمه های کنفدراسیون از کاخ کنگره

مجلس نمایندگان آمریکا به قانونی رأی داد که بر اساس آن، مجسمه افرادی که به کنفدراسیون خدمت نموده یا به طریق دیگری از برده داری دفاع نموده اند، از کاخ کنگره حذف شوند؛ موضوعی که جرقه آن با تظاهرات سراسر آمریکا در راستای عدالت نژادی، کلید خورد.

به نقل از هیل، این قانون با 305 رأی موافق در برابر 113 رأی مخالف، مورد تأیید نهاده شد. تمام رأی های نه از سمت قانون گذاران جمهوری خواه بود، در حالی که 72 نماینده جمهوری خواه به حذف مجسمه ها رأی دادند.

کارن باس، رهبر انجمن سیاه کنگره پیش از رأی گیری گفت: تصور کنید به عنوان یک آمریکایی سیاه پوست، چه حسی دارد که بدانی اجدادت کنگره را ساختند، آن وقت هنوز مجسمه های افرادی در کنگره است که این اجداد را به عنوان برده دریافتد.

وی همچنین یادآور شد که قانون حذف مجسمه های کنگره، کمتر از یک هفته بعد از مرگ جان لویس مورد تأیید قرار می گیرد؛ اسطوره حقوق شهروندی که در مارس 1963 در واشنگتن سخنرانی کرد و در راهپیمایی دیگری در شهر سلما، ایالت آلاباما توسط پلیس دچار شکستگی جمجمه شد.

باس اظهار کرد: فکر می کنم زمان مناسبی است که این اقدام (حذف مجسمه های کنگره) را به عنوان احترام به آقای لویس انجام دهیم. مهم ترین افتخار آقای لویس از نظر من، دریافت امضا برای قانون حق رأی است. اما این هم طریقی است که می توانیم میراث او را گرامی بداریم چرا که آنچه او هرروز برایش می جنگید، دقیقاً عکس این نمادها (مجسمه های کنفدراسیون) است.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1772

به "رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به برداشتن مجسمه های کنفدراسیون از کاخ کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به برداشتن مجسمه های کنفدراسیون از کاخ کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید