خبرنگاران چراغ سبز فرانسه به واکسن کرونای فایزر- بایون تک

به گزارش یزد بلاگ، تهران-خبرنگاران- پس از تایید واکسن کرونای شرکت فایزر- بایون تک توسط سازمان دارویی اروپا، نهاد نظارت بر شرایط بهداشت و سلامت فرانسه نیز این واکسن را برای استفاده در سراسر کشور تایید کرد.

خبرنگاران چراغ سبز فرانسه به واکسن کرونای فایزر- بایون تک

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش پایگاه اینترنتی فرانس 24 ، این نهاد بیان کرد که افراد 16 سال به بالا از جمله افراد مسن می توانند از این واکسن استفاده نمایند، دولت فرانسه اعلام نموده است که واکسیناسیون از روز یکشنبه شروع می گردد و خدمه درمان و افراد مسن از اولین افرادی هستد که این واکسن کرونا را دریافت می نمایند.

مقامات فرانسوی نگران هستند که ممکن است دوره تعطیلات جهش جدیدی در عفونت ها ایجاد کند زیرا هفته گذشته تعداد تلفات ناشی از کووید-19 در این کشور بیش از 60 هزار نفر بود.

کمیسیون اروپا دوشنبه شب گذشته چند ساعت پس از تایید واکسن فایزر- بیون تک توسط سازمان دارویی اروپا برای استفاده از این واکسن در کشورهای عضو چراغ سبز نشان داده بود.

واکسن کرونای محصول مشترک شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون تک که BNT162b2 نام دارد، واکسن mRNA است که به صورت دو دوزی با فاصله 21 روزه تزریق می گردد. یک دوز برای تقویت بدن است و سپس چند هفته بعد دوز دوم برای افزایش پاسخ خواهد بود.

پیغام رسان های RNA یا mRNA استفاده شده در این واکسن کدهایی برای ساختاری به نام گلیکوپروتئین های سنبله ویروس دارد. این بخشی از ویروس است که از آن برای اتصال به سلول ها استفاده می نماید که این واکسن بدن انسان را مجبور به فراوری کپی هایی از این پروتئین ها نموده که واکنش ایمنی را به دنبال خواهد داشت که منجر به محافظت بدن انسان در برابر عفونت ویروس کرونا می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2863

به "خبرنگاران چراغ سبز فرانسه به واکسن کرونای فایزر- بایون تک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چراغ سبز فرانسه به واکسن کرونای فایزر- بایون تک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید