جاذبه های ناشناخته و مخفی مرکز سرزمین اژدها

به گزارش یزد بلاگ، معرفی پنج منطقه غنی و تاریخی شهر پکن

با توجه به پیشرفت بسیار زیاد شهر پکن در قرن 21، در بعضی موارد تاریخ ارزشمند این شهر در سایه بی توجهی قرار می گیرد. علی رغم وجود اتوبان ها و بزرگراه ها و چهره نو و مدرن این شهر، مرکز کشور چین دارای تعداد زیادی آثار تاریخی ارزشمندی است که در گوشه و کنار آن مخفی شده و دور از دید قرار دارند. در این نوشتار به معرفی 5 منطقه غنی تاریخی شهر پکن می پردازیم:

جاذبه های ناشناخته و مخفی مرکز سرزمین اژدها

برج و باروی شهر تاریخی قوبلیای خان

در سال 1274 میلادی، قوبیلای خان دستور ساخت تعدادی از آثار ارزشمند و بزرگ را صادر کرد که از آن جمله می توان به دیوار دفاعی و برج و باروی شهر دادو (Dadu) مرکز سلسله یوآن (Yuan) اشاره نمود. شاید این موضوع را ندانید ولی پایه گذاری شهر پکن به وسیله حاکمان فاتح مغول انجام شد. این موضوع، باورنکردنی است اما امروزه آثار به جای مانده از برج و باروی شهر داد و به مقدار بیشتر و بهتری از دیواره های سنگی سلسله مینگ به جای مانده است زیرا بخش های عمده ای از این دیواره ها در سال 1960 میلادی و به منظور ساخت دومین جاده کمربندی شهر پکن و خط متروی Beitucheng که به معنی دیوار شمالی است، تخریب شد و امروزه شما می توانید به تماشای بخش هایی از این دیوار در حدود 2 کیلومتر که در پارک آثار باستانی دیوار سلسله یوان (Yuan-Dynasty Walls Relics Park) قرار گرفته است، بپردازید.

پگودای ابر سفید (White Cloud Pagoda)

کمی دورتر از کوچه های شلوغ و پر هیاهوی Gulou و hutong ، محوطه و ساختمان زیبای Miaoying White Dagoba قرار گرفته است که شما می توانید به پگودای (بناهای مذهبی چند طبقه در معماری شرق آسیا که همواره دارای طبقات فرد هستند- مترجم) این محل وارد شده و به پشت بام موزائیک کاری شده زیبای آن رفته و عکس های منحصربه فردی بگیرید.

تزئینات این مجموعه به وسیله یک معمار نپالی در قرن 13 میلادی انجام گرفته و این پگودا چون تاجی درخشان بر فراز آن خودنمایی می نماید. این بنا برای سال ها در حال بازسازی و بازسازی و بوده و انتها درهای آن در دسامبر سال 2015 به روی بازدیدکنندگان گگردده شد.

زمین های باتلاقی و لم یزرع پکن (Beijing badlands)

در حاشیه شهر پکن و در سایه صدها برج شکار روباه (Dongbianmen) و در کنار محل استقرار هیات های نمایندگان خارجی در شهر پکن، جایی است که گویی زمان در آن متوقف شده و در دهه 20 و 30 قرن بیستم به جای مانده است. این منطقه ترسناک الهام بخش نگارش داستان مشهور جنایی با نام نیمه شب در پکن (Midnight in Peking) بوده و شما می توانید در تورهای هیجان انگیز و دلهره آور بازدید شبانه از این محل که به وسیله شرکت (Bespoke Travel) انجام می گردد، شرکت کنید. اطلاعات مربوط به جزئیات این تورها در وب سایت bespoketravelcompany.com ارائه شده است. البته اگر دوست ندارید ترس و وحشت و هیجان زیادی را در این محل تجربه کنید، در طول روز به تماشا این منطقه رفته و از نمایشگاه عکس موجود در دروازه سرخ که به تاریخ خونین و پر فراز و نشیب این منطقه اشاره می نماید، تماشا کنید.

معماری عصر ژنرال ها (Warlord-era architecture)

در حدود 100 سال پیش و زمانی که آخرین امپراتور چین از شهر ممنوعه اخراج شد، یکی از ژنرالی ارتش به نام DuanQirui در شرایطی که هرج و مرج کشور را فرا گرفته بود، کنترل امور را به دست گرفت. در این زمان یک ساختمان ویژه اداره حکومتی با آجرهای خاکستری ساخته شد که با نام DuanQirui Government Building, 3 ZhangziZhonglu معروفیت داشته و در کنار برج ساعت بوده و محل اقامت و دفتر مرکزی وی محسوب می شد و در ادامه نیز نیروهای Chiang Kai Shek در این محل سکنی داده شدند. گذشته از دروازه های حفاظت شده و گشت های پلیس در این محل، شما می توانید جایی خوب برای استراحت پیدا نموده و بعلاوه فرصت تماشا پنل چوبی زیبای دانشگاه در پشت این مجموعه و بعلاوه دانشگاه ضمیمه شده رنمین (Renmin University) را از دست ندهید. سپس به کافه پی نات (Peanut Cafe- به معنی بادام زمین) در شرق این محوطه رفته و خود را به یک اسپرسو یا قهوه داغ میهمان کنید.

شهر زیر زمینی مائو

در زمان اوج جنون جنگ سرد در دهه 70 میلادی، مائو، رهبر چین دستور ساخت یک شهر زیر زمینی را در پکن صادر کرد که در مقابل بمباران های احتمالی مقاوم باشد. تا سال 2007، گردشگران می توانستند با پرداخت هزینه ورودی؛ از بخش هایی از این شهر زیرزمینی شامل پناهگاه های مرطوب، مدرسه و سالن تئاتری که در عمق 25 فوتی زیر زمین منطقه Qianmen ساخته شده بود، تماشا کنید. امروزه بخش های زیادی از این سازه ها و تونل ها به علت عدم کاربری و بعلاوه ساخت و ساز های صورت گرفته در پکن، از بین رفته اند. البته هنوز تعدادی از این آثار به شکل رستوران های زیر زمینی وجود داشته و در حال فعالیت هستند. کافی است در این رابطه کمی پرس و جو نموده و شانس تماشا شهر زیر زمینی را برای خود ایجاد کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4786

به "جاذبه های ناشناخته و مخفی مرکز سرزمین اژدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های ناشناخته و مخفی مرکز سرزمین اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید