توسعه کمی شرکت های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه کمی شرکت های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست؛ بلکه فعالیت این شرکت ها باید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ثروت، عایدی و رفاه جامعه گردد.

توسعه کمی شرکت های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛محمدفرشکاران امروز در جلسه آنالیز راهکارهای تقویت فراوری دانش بنیان اظهار کرد: پتانسیل های استان در زمنیه دانش بنیانی بسیار مطلوب است؛ اما باید کوشش کنیم این پتانسیل ها خروجی مشخصی داشته باشد.

وی اضافه نمود: در ارتباط با مباحث فراوری، گردش سرمایه بسیار مهم است که دچار مسائل عدیده ای بوده و اگر حل نگردد اتفاق خاصی در زمینه حمایت از فراوری، فعالیت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی نخواهد افتاد.

وی بر لزوم قرارگیری شرکت های دانش بنیان نوپا در شهرک های فناوری برای دریافت حمایت های لازم تاکید و افزود: تامین منابع اقتصادی شرکت های دانش بنیان که دانش جذب می نمایند بسیار مهم است و اگر شرکتی توانایی جذب استارترها را ندارد نمی تواند دانش بنیان باشد!

این مسوول متذکر شد: توسعه کمی شرکت های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست؛ بلکه فعالیت این شرکت ها باید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ثروت، عایدی و رفاه جامعه گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان ساخت: در سند توسعه استان که در سال های گذشته همکاران سازمان کوشش های زیادی برای تدوین آن صورت داده اند، 14 هسته کلیدی در حوزه های مختلف تعریف شده که قابل پایش و ارزیابی نیز هستند.

فرشکاران با اشاره به هسته های کلیدی بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیست بوم خلاقیت و نوآوری در استان و هسته های مربوط به بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات بر لزوم استفاده از ظرفیت های سند توسعه استان در جهت تحقق شعار سال و فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4805

به "توسعه کمی شرکت های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کمی شرکت های دانش بنیان به معنای تحقق شعار سال نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید