بیوگرافی نیکولا تسلا ، اختراعات و چند سخن از وی

به گزارش یزد بلاگ، نیکولا تسلا دانشمندی برجسته بود که بیوگرافی وی بسیار خواندنی است. اختراعات اصلی تسلا شامل کویل تسلا، برق جریان متناوب (AC) و کشف میدان مغناطیسی در حال چرخش می شوند. او را به دلیل طراحی سیستم الکتریکی جریان متناوب می شناسیم که توانست فناوری AC را متحول سازد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی نزدیک تر به بیوگرافی و اختراعات این دانشمند بیندازیم.

بیوگرافی نیکولا تسلا ، اختراعات و چند سخن از وی

بیوگرافی نیکولا تسلا

نیکولا تسلا مهندس و دانشمند شناخته شده برای طراحی سیستم الکتریکی جریان متناوب (AC) که سیستم برقی غالب امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، است. وی همچنین کویل تسلا را ایجاد کرد که هنوز هم در فناوری رادیو مورد استفاده قرار می گیرد.

تسلا که در کرواسی مدرن به دنیا آمد، در سال 1884 به ایالات متحده آمد و مدت کوتاهی با توماس ادیسون کار کرد. او همچنین چندین حق ثبت اختراع از جمله موارد مربوط به ماشین آلات AC خود را به جورج وستینگهاوس فروخت.

بیوگرافی نیکولا تسلا با فراز و نشیب های زیادی همراه است.

کودکی تسلا

تسلا 10 ژوئیه 1856 در اسمیلان کرواسی به دنیا آمد. او یکی از پنج فرزند در میان دین، آنجلینا، میلکا و ماریکا بود. علاقه تسلا به اختراع الکتریکی توسط مادرش، جوکا مندیچ که در اوقات فراغت وسایل خانگی کوچک را اختراع می کرد، کشف شد. پدر تسلا، میلوتین تسلا، یک کشیش ارتدوکس صربستان و نویسنده بود که پسرش را برای پیوستن به کلیسا تحت فشار قرار می داد. اما منافع نیکولا کاملا در کسب علوم نهفته بود.

تحصیلات

پس از تحصیل در Realschule، کارلستاد (که بعدها به Johann-Rudolph-Glauber Realschule Karlstadt تغییر نام داد) در آلمان، در انستیتوی پلی تکنیک در گراس، اتریش؛ و دانشگاه پراگ در دهه 1870، تسلا به بوداپست نقل مکان کرد؛ جایی که او مدتی برای کار در صرافی تلفن مرکز انتخاب نموده بود.

در حالی که در بوداپست زندگی را می گذراند، ایده برای اختراع موتور القایی ابتدا به ذهن تسلا خطور کرد، اما پس از چند سال کوشش، در سن 28 سالگی تسلا تصمیم گرفت اروپا را به مقصد آمریکا ترک کند.

از دست ندهید: زندگینامه ایلان ماسک، کارآفرین ثروتمند و پیروز آمریکایی

نیکولا تسلا در مقابل توماس ادیسون

در سال 1884 تسلا نامه ای برای مخترع معروف و شخص بانفوذ تجارت توماس ادیسون که کارهای الکتریکی بر پایه جریان برق مستقیم که به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد در کشور بود را انجام می داد، نوشت. ادیسون تسلا را استخدام کرد و این دو مرد خستگی ناپذیر در کنار یکدیگر کار کردند و پیشرفت هایی را در اختراعات ادیسون ایجاد کردند.

چند ماه بعد، این دو به دلیل روابط تجاری و علمی متناقض، که توسط مورخین آن ها شخصیت های بسیار متفاوت از هم تعریف شده اند، از هم جدا شدند؛ در حالی که ادیسون شخصیت قدرتمندی بود که روی بازاریابی و پیروزیت مالی متمرکز شده بود، تسلا از نظر مالی بسیار آسیب پذیر می نمود.

تسلا بر خلاف ادیسون از اقبال مناسبی به جهت حمایت مالی برخوردار نبود.

اولین کار انفرادی

در سال 1885 تسلا بودجه ای برای شرکت برق الکتریکی تسلا دریافت کرد و از طرف سرمایه گذاران وی وظیفه گرفت تا نورپردازی با قوس بهتر را توسعه دهد. با این حال، پس از کسب پیروزیت با این کار، تسلا از سرمایه گذاری کنار گذاشته شد؛ به گونه ای که مدتی او مجبور شد تا برای امرار معاش به عنوان کارگر کار کند. البته دو سال بعد با دریافت بودجه مجدد، شرایط تسلا نیز بهبود پیدا کرد.

اختراعات نیکولا تسلا

در طول حرفه خود، تسلا ایده های بسیاری از اختراعات مهم - که بیشتر آن ها به طور رسمی توسط سایر مخترعین ثبت شده بودند - کشف، طراحی و توسعه داد که از جمله آن ها می توانیم به دینام ها (ژنراتورهای برقی مشابه باتری ها) و موتور القایی اشاره کنیم.

او همچنین در زمینه کشف فناوری رادار، فناوری اشعه ایکس، کنترل از راه دور و چرخش مغناطیسی معروف است. تسلا به دلیل مشارکتش در فراوری برق AC و سیم پیچ تسلا (کویل تسلا) نیز به شهرت فراوانی رسید.

انرژی آزاد

در حدود 1900 تسلا با وسواس در خصوص انتقال بی سیم انرژی، کار خود را بر روی جسورانه ترین پروژه انجام داد: ساختن یک سیستم ارتباطی بی سیم دنیای - انتقال به وسیله یک برج عظیم برقی - برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تامین انرژی رایگان در سراسر دنیا.

با تامین بودجه گروهی از سرمایه گذاران که شامل غول مالی JP Morgan بود، در سال 1901 میلادیتسلا کار خود را روی پروژه انرژی آزاد به صورت جدی شروع کرد و به طراحی و ساخت آزمایشگاه با نیروگاه و یک برج انتقال گسترده در محوطه ای در لانگ آیلند، نیویورک پرداخت که به Wardenclyffe معروف شد.

با این وجود، شبهاتی در بین سرمایه گذاران وی در خصوص پیروزیت آمیز بودن سیستم تسلا وجود داشت. درحالی که رقیب وی، گوگللیمو مارکونی - با حمایت مالی اندرو کارنگی و توماس ادیسون - با پیشرفت فناوری های رادیویی خود پیروزیت های چشمگیری داشت، برای تسلا راهی جز کنار گذاشتن پروژه باقی نمانده بود.

اشعه مرگ

پس از بسته شدن پروژه انرژی آزاد و تحمل فشارهای عصبی شدید، تسلا خاتمه به عنوان مشاور به کار بازگشت. اما با گذشت زمان، ایده های او به تدریج عجیب تر و غیرعملی تر شدند. او به طور فزاینده ای غیرعادی شد و بیشتر وقت خود را به مراقبت از کبوتران وحشی در پارک های شهر نیویورک اختصاص داد.

تسلا حتی با صحبت های خود در خصوص ساختن پرتو مرگ قدرتمند که مورد علاقه اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ دنیای دوم بود، توجه FBI را جلب کرد.

بیشترین اختراعات نیکولا تسلا زمانی به ثمر نشست که زودتر از او دیگر افراد با حمایت مالی، آن ها را به ثبت رسانده بودند.

تسلا چگونه درگذشت؟

فقیر و تنها، تسلا در 7 ژانویه سال 1943 در سن 86 سالگی در نیویورک، جایی که نزدیک به 60 سال در آن زندگی نموده بود، در اثر ترومبوز عروق کرونر درگذشت.

تعدادی از برترین سخنان نیکولا تسلا

  • اگر می خواهید اسرار دنیا را کشف و پیدا کنید، از منظر انرژی و فرکانس و ارتعاش فکر کنید.
  • از بین همه چیز، من بهترین کتاب ها را دوست دارم.
  • تنها باشید، این راز اختراع است. آن موقع هنگام تولد ایده هاست. (منظور از تنها بودن داشتن آرامش درونی و ذهنی است)
  • مغز من فقط گیرنده است. در دنیا ذراتی وجود دارد که از آن، دانش، قدرت و ایده و الهام می گیریم. من به اسرار این ذره نفوذ ننموده ام، اما می دانم که آن وجود دارد.
  • هر فردی باید صادقانه فکر کند، اما می تواند عمیق فکر کند و کاملاً مجنون باشد.

سخن پایانی

شما از بیوگرافی نیکولا تسلا چه چیزهایی می دانید که در بالا به آن ها پرداخته نشده باشد؟ همین طور توصیه می کنیم که بیوگرافی بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت و ثروتمندی نیکوکار را نیز مطالعه کنید.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2172

به "بیوگرافی نیکولا تسلا ، اختراعات و چند سخن از وی" امتیاز دهید

2 کاربر به "بیوگرافی نیکولا تسلا ، اختراعات و چند سخن از وی" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی نیکولا تسلا ، اختراعات و چند سخن از وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید