بهترین نوع فونت برای طراحی بسته بندی کدام است؟

به گزارش یزد بلاگ، فونت را می توان به عنوان شخصیت خاص خود در نظر گرفت، درست مانند مردم. فونت ها می توانند گستاخانه، احمقانه، ظریف، سرد، ساده، سختگیرانه، شاداب یا صادق باشند. استفاده خوب از تایپوگرافی بسیار مفید است، و انتخاب فونت شما تأثیر قابل توجهی در انتقال مناسب پیام محصول یا برند شما خواهد داشت.

بهترین نوع فونت برای طراحی بسته بندی کدام است؟

اهمیت تایپوگرافی در بسته بندی چیست؟

قدم زدن در راهروهای یک فروشگاه مواد غذایی می تواند تجربه ای بی نظیر برای مصرف نمایندگان باشد. تلاش برای یافتن محصول مناسب می تواند احساس کند که تبدیل به یک بازی شده است. اغلب اوقات، تصمیمات خرید مصرف نماینده، به نام برند یا قیمت محصول مربوط نمی شود، بلکه به بسته بندی که محصول در آن فروخته می شود، بستگی دارد. با این همه گزینه، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که بسته بندی شما از بقیه متمایز می شود؟

نوع فونتی که برای بسته بندی خود انتخاب می کنید شاید بهترین راه برای جلب توجه و انتقال پیام خود، به شیوه ای جالب و خلاقانه باشد. از جمله موارد دیگر، تایپوگرافی می تواند محصول شما را تعریف کند، به متمایز کردن برند شما کمک کند و بر ترجیح مشتری تأثیر بگذارد. تایپوگرافی، هم یک هنر و هم علم، جزء ضروری هر طراحی بسته بندی است. با این حال، انتخاب یک تایپ یا فونتی که فکر می کنید خوب به نظر می رسد، به سادگی نیست.

بیشتر بخوانید: برای داشتن یک بسته بندی مجذوب نماینده چه باید کرد؟

چه مواردی را باید هنگام انتخاب فونت برای بسته بندی در نظر گرفت؟

مخاطبان خود را بشناسید

درک اینکه بازار هدف شما چه کسی است به شما کمک می کند تا در مورد چه جهتی تصمیم بگیرید. قبل از اینکه مشتری آنچه را که می خواندف پردازش کند، فونت روی یک بسته می تواند این آنچه را که می خواهید مخاطبانتان دریافت نمایند، منتقل کند. مهم است که از قبل تحقیقات خود را انجام دهید و اجازه دهید که یافته های شما هنگام تصمیم گیری در مورد فونت مناسب، شما را راهنمایی کند.

شکل و اندازه بسته بندی را در نظر بگیرید

شکل و اندازه محصول شما عامل دیگری است که می تواند بسته بندی شما را محدود یا فعال کند. به عنوان مثال برای طراحی ساک دستی آماده یا جعبه آماده مثل یک جعبه غلات، فضای بسیار بیشتری را از قوطی چای، برای متن فراهم می کند. هنگام طراحی بسته بندی خود، کلمات را طوری بچینید که برجسته و خوانا باشند. زیرا این اطمینان را ایجاد می کند که مشتریان می توانند به سرعت آنچه را که در پی آن هستند، پیدا نمایند. با داشتن حس تعادل و تقارن در طراحی بسته بندی خود، می توانید چیزی بسازید که از نظر بصری مجذوب نماینده باشد و کار مشتریان شما را نیز کمی آسان کند.

بیشتر بخوانید : بهترین راه جذب مشتری از طریق بسته بندی چیست؟

نکات استفاده از تایپ و فونت را بدانید

تحقیقات زیادی اجرا شده است تا معین شود چه چیزی در موقعیت های مختلف خوب عمل می کند. در حالی که نوع مخاطبان و اندازه بسته بندی، به محدود کردن انتخاب شما کمک می کند، چند قانون کلی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

کم، زیاد است: اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که متن یا فونت های مختلف را در بسته بندی خود قرار دهید، اما این کار، پتانسیل ایجاد یک طراحی درهم و برهم و گیج نماینده را دارد. با استفاده از تغییرات جزئی در فونت یکسان، می توانید خط بین کنتراست و سازگاری را طی کنید.

حروف بزرگ و کوچک، در مقایسه با تمام حروف بزرگ: چشم انسان زمانی که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک وجود دارد، حروف را راحت تر تشخیص می دهد. این کار می تواند به مشتریان کمک کند تا به سرعت اطلاعاتی را که می خوانند، جذب نمایند.

ملاحظات رنگ: نوع مثبت (متن تیره در پس زمینه روشن) باعث می شود پس زمینه در چشم منبسط شود و حروف کوچک تر از آنچه هستند، به نظر برسند. برعکس، نوع معکوس (متن سفید روی پس زمینه تیره) اثر معکوس دارد و حروف را بزرگ تر نشان می دهد. هنگامی که با بسته های کوچکتر سروکار دارید، این می تواند راهی عالی برای به حدبیشتر رساندن فضا باشد.

10 فونت پر کاربرد برای طراحی بسته بندی

1. فونت وزیر برای طراحی بسته بندی

فونت وزیر از سری فونت های سنس سریف است و به همین دلیل فونتی است برای استفاده در صفحات وب، رابط کاربری برنامه ها و در کل هر کجا که نیاز باشد نوشته ها در صفحه نمایش به تصویر در آیند . فونت فارسی وزیر باز طراحی فونت DejaVu می باشد و خیلی از ویژگیهای بصری را از این فونت به ارث برده است . نکته قایل توجه در مورد فونت وزیر کیفیت بالای آن به همراه طیف گسترده اوزان این فونت میباشد ،این فونت در وزن های خیلی نازک ، نازک ، معمولی ، کمی ضخیم و ضخیم در دسترس است که با دانلود این فونت میتوانید به کلیه وزن های نام برده شده دسترسی داشته باشید . آخرین نسخه از این فونت ورژن 16 می باشد. فونت های دیگری که بر پایه این فونت طراحی شده اند میتوان به فونت صمیم ، فونت دیروز و فونت شبنم نام برد .

دانلود فونت وزیر

2. فونت نورا برای طراحی بسته بندی

امروزه حجم بالایی از اطلاعات از طریق رسانه های دیجیتال انتقال می یابد و هر زبانی تلاش دارد مهم ترین آثارش را از طریق وب، نشر دهد. بنابراین نیاز امروز طراحی حروف، جوابگویی به خوانش مناسب در فضای مجازی است. از این رو طراحی قلم نورا با در نظر گرفتن این نیاز و هدف کاربرد در متون بلند در فضای وب طراحی و اجرا شد.

نورا لازم بود خوانایی خود را در برابر چیدمان پیکسل های صفحات نمایشگر حفظ کند و برای این منظور نیاز به نسبت متعادلی از سطح و دور داشت. از سوی دیگر برای سازگاری مناسب تر این قلم با فضای بکارگیری اش لازم بود تا در بعضی تباسبات حروف تغییراتی اعمال شود که از جمله آن ها: بلند شدن طول دندانه، اغراق و محدودیت در زاویه قلم (زوایای نزدیک به 0، 45، 90، 135 درجه)، اغراق در نوشتار حلقه ها، محدود کردن ضخامت قلم (به منظور وضوح بالاتر)، محدود کردن کرسی ها است.

در نهایت می توان ویژگی اصلی این فونت را پایبندی آن به اصول خوشنویسی فارسی در کنار نوآوری و اهدای روحیه تازه به نوشتار دانست تا جایی که در نهایت اعتدال و خوانایی جوابگوی نیاز بصری مخاطبانش باشد.

این بسته شامل 6 وزن است که سه وزن (Light, Regular, Bold) این فونت زیر نظر استاد صداقت جباری به عنوان بخش عملی انتها نامه کارشناسی ارشد، در دانشگاه تهران، طراحی و ارائه شده است.

مشاهده و خرید فونت

3. فونت شبنم برای طراحی بسته بندی

فونت شبنم بر مبنای فونت وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu می باشد. در طراحی فونت شبنم از فونت یکان الهام گرفته شده است. نسخه های شامل حروف لاتین Roboto، بدون حروف لاتین و تمام ارقام فارسی در بسته فونت موجود می باشد. توسعه فونت شبنم از طریق طراح فونت متوقف شده است.

فونت شبنم؛ با وزن های: نازک، سبک، معمولی، میانه و ضخیم این فونت بر مبنای قلم وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu 2.35 می باشد. توضیحات مربوط به فونت اصلی و مجوز آن را می توانید در تارنمای پروژه فونت DejaVu مشاهده نمایید. در طراحی این قلم از فونت یکان الهام گرفته شده است.

فونت شبنم

دانلود فونت shabnam bold چند سالیست فونت های رسمی فارسی خیلی تکراری شده و همه جا دو یا سه فونت فارسی بیشتر دیده نمی شود. این یک نسخه اولیه از قلم شبنم می باشد که از طریق صابر راستی کردار طراح جوان فونت فارسی طراحی و پیاده سازی شده است. به امید آنکه به عنوان یک فونت رسمی مورد استفاده قرار گیرد. راستی کردار برای طراحی این فونت زیبا از FontForge استفاده کرده است. وی در توضیح این فونت عنوان کرده است: این فونت بر مبنای قلم وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu 2.35 می باشد. توضیحات مربوط به فونت اصلی و مجوز آن را می توانید در تارنمای پروژه فونت DejaVu مشاهده نمایید. در طراحی این قلم از فونت یکان نیز الهام گرفته شده است. فونت فارسی شبنم تحت مجوز SIL Open Font License 1.1 منتشر شده است.

دانلود فونت shabnam

برای دانلود فونت فارسی شبنم میتوانید وارد سایت منبع شوید. این فونت مراحل توسعه پیش از انتشار اصلی را می گذراند. هم اکنون می توانید از آن استفاده نمایید. این فونت در دو وزن ضخیم و معمولی منتشر شده است.

دانلونت فونت شبنم

4. فونت دانا برای طراحی بسته بندی

فونت دانا تلاشی است برای خلق یک تایپ فیس هندسی و نزدیک به خط نسخ.

هندسی بودن باعث می شود فونت دانا مدرن و معاصر به نظر برسد و وفاداری به شیوه نسخ باعث می شود در اندازه ریز و نوشته های طولانی خوانایی آن حفظ شود.

فونت دانا نخستین بار در خرداد 1398 منتشر شد و همواره در میان طراحان محصول محبوب بوده است.

بسکمک از برند ها و کسب و کارهای نو برای دستیابی به طراحی مدرن و معاصر از فونت دانا استفاده کرده اند.

مشاهده و خرید فونت

5. فونت ایران سنس برای طراحی بسته بندی

سال 1393 زمانی بود که اکوسیستم کسب و کارهای استارتاپیِ ایران در حال بالندگی و رشد بود. فونت ایران سنس نخستین بار در همان سال (1393) منتشر شد.

طراحانی که در این شرکت های استارت آپی مشغول به کار بودند به نسبت دیگر طراحان نگاهی کاربردی به فونت فارسی داشتند و جسارت بیشتر در استفاده از فونت های نو داشتند. بنابراین فونت ایران سنس در آغاز بیشتر از همه در طراحی وبسایت ها و نرم افزارهای شرکت های استارت آپی مانند دیجی کالا، کافه بازار، صبا ایده (آپارات)، اسنپ و … مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به نشانه ای از جامعه کسب و کارهای استارت آپی در ایران شد.

مشاهده و خرید فونت

6. فونت تیتر برای طراحی بسته بندی

فونت تیتر مهمترین و بهترین فونت نمایشی و عناوین روزنامه ها و مجلات از طریق حمید نوروزی و به سفارش روزنامه کیهان طراحی و پیاده سازی شد و برای استفاده در نوشته های بزرگ و رسمی بسیار پرکاربرد و محبوب است. فونت تیتر همچون سایر فونتهای فارسی برپایه خط نسخ است و کاملا بر اساس سلیقه ایرانی طراحی شده است.

دانلود فونت تیتر

7. فونت پلاک برای طراحی بسته بندی

فونت پلاک از نوع سنس است. با تنوع ضخامت حداقل، منحنی های بسیار، دندانه ها و چشم های بزرگ و فشردگی در ارتفاع سطر ها. همهٔ این ویژگی ها باعث می شود پلاک یک فونت مدرن، روان و سیال، دارای حس انسانی و در عین حال دارای حروف واضح و خوانا در اندازه ریز باشد.

هدف از طراحی فونت پلاک، رسیدن به خاکستری مناسب و قابل استفاده در محیط وب و اپلیکیشن های فارسی بوده است اما به طراحی جداگانه حروف نیز اهمیت زیادی داده شده است تا در کنار کاربرد زیبایی قابل توجهی را به کاربر ارائه دهد.

طراحی وزن های فونت پلاک به گونه ای اجرا شده است تا فرم حروف با سنگین تر شدن وزنشان، نمایشی تر شوند. از این رو وزن های بالای این فونت در استفاده گرافیکی و تبلیغاتی، علی الخصوص عبارت های کوتاهی نظیر شعار های تبلیغاتی کارآمد خواهد بود.

مشاهده و خرید فونت

8. فونت یکان بخ برای طراحی بسته بندی

یکان بخ قلمی است ویژه فضای پیکسلی. فرآیند بازطراحی و بهینه سازی این قلم برای وب و رابط کاربری بر پایه قلم یکان برای تمام گلیف ها انجام شد. هدف از طراحی دوباره این قلم، دستیابی به نوشتاری یک دست، منظم و چشم نواز برای فضای وب بود. به همین منظور تغییرات زیادی در ساختار، ضخامت، فرم ها و فاصله گذاری ها ایجاد شد.

در این قلم وزن کلی حروف کاهش یافته و ضخامت خطوط عمودی و افقی (با در نظر داشتن خطای باصره) برابر است. بازطراحی فرم ها با مبنا قرار دادن شبکه ای شطرنجی انجام شد. مجموعه این کارها باعث افزایش انطباق قلم با فضای پیکسلی و شفافیت آن شد.

قلم یکان از طریق مسعود سپهر طراحی و اجرا شده است. فرآیند بازطراحی این قلم از طریق رضا بختکمک فرد در سال 1394 اجرا شده و خانواده این قلم در 8 وزن، در سال 95 تکمیل شد. هم چنین در سال 96، حروف کوردی به این قلم اضافه شد.

مشاهده و خرید فونت

9. فونت کلمه برای طراحی بسته بندی

فونت کلمه، ساختاری هندسی و منظم دارد. استخوان بندیِ اندامِ این قلم به شما فضایی شسته و رفته ارائه می دهد.

پویایی و انرژیِ فونت کلمه ، برای استفاده در بیشتر آثار تبلیغاتی به ویژه برای استارتاپ ها و کسب وکارهای خلاق و نوین بسیار مناسب است.

فونت کلمه، قدرتمند و خودنماست؛ در متن هایی که تلاش دارند ویژگی ها و توانایی های خاصی را برجسته نمایند و نکاتِ طلاییِ موضوع را شاخص نمایند، کلمه این قدرت را به آن ها می دهد.

تایپ فیس کلمه برای زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است و از زبان های اردو و کردی نیز پشتیبانی می کند.

نسخه چهارم خانواده فونت کلمه، با اصلاحاتی نسبت به نسخه های پیشین و اضافه کردن حالت های جایگزین حروف و پشتیبانی از زبان های نو ارایه شده است.

مشاهده و خرید فونت

10. فونت جوان برای طراحی بسته بندی

فونت جوان یک فونت دست نویس از نوع نمایشی است. مناسب عنوان هایی که می خواهید پر تحرک، پر نشاط و سرشار از شور جوانی باشد. قاسم نجاری طراح فونت جوان متخصص ساخت چنین فونت هایی است. وی پیش از این فونت آوینی و فونت کتیبه را در وبسایت فونت ایران منتشر کرده بود که هر دو فونت از فونت های بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند.

ویژگی اصلی فونت جوان که آن را از دو فونت آوینی و کتیبه متمایز می کند قلم ماژیکی استفاده شده است. فونت جوان از دست خط های نوشته شده با ماژیک در بعضی آثار گرافیکی و امضاهای گرافیتی الهام گرفته شده است.

فونت جوان دارای تعداد بسیار زیادی حروف و ترکیبات جایگزین است که به کمک راهنمای آن می توانید آن ها را تایپ کنید و به تایپوگرافی دلخواه خودتان دست پیدا کنید. استفاده مناسب از این حروف و ترکیبات جایگزین و ایجاد ترکیب بندی با حروف تا حد زیادی می تواند کار شما را شخصی کند.

مشاهده و خرید فونت

11. ایران یکان برای طراحی بسته بندی

ایران یکان iranyekan پس از ایران سنس پر استفاده ترین فونت فارسی در طراحی وب و اپلیکیشن است (1) بسکمک از برندها و شرکت های بزرگ مانند دیجی کالا، شیپور، روبیکا و … وبسایت یا اپلیکیشن خود را با این فونت طراحی کرده اند.

پر استفاده شدن این فونت پس از گذشت 2سال از انتشار اولین نسخه، ما را ترغیب کرد تا نسخه سوم ایران یکان را کامل تر و کم نقص تر از نسخه های پیشین طراحی کنیم.

برای طراحی ایران یکان3 به درخواست و سلیقه طراحانی، که از این فونت در پروژه های حرفه ای استفاده کرده اند توجه شده است تا محصول نهایی بتواند به بهترین شکل نیاز ها را برطرف کند.

مشاهده و خرید فونت

12. فونت پیدا برای طراحی بسته بندی .

فونت پیدا ساختاری هندسی دارد اما بعضی از ویژگی های خطوط سنتی همچون نسخ نیز در آن دیده می شود.

ناصر خادم پیش از این فونت کلمه را طراحی کرده است. فونت کلمه در مدت زمان کوتاهی پس از انتشار به قلمی پر طرفدار در گرافیک تجاری و تولید محتوای دیجیتال تبدیل شد و اکنون فونت پیدا نیز از همان ویژگی های مجذوب نماینده فونت کلمه یعنی ساختار هندسی، کنتراست ضخامت حداقل و شکل حروف نوآورانه بهره مند است. اما فونت پیدا به نسبتِ کلمه دارای خانواده کامل تر، خوانایی بیشتر و در نتیجه برای متن مناسب تر است.

مشاهده و خرید فونت

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4702

به "بهترین نوع فونت برای طراحی بسته بندی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نوع فونت برای طراحی بسته بندی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید