آپ دیوار رکورد 20 میلیون نصب در بازار را زد

به گزارش یزد بلاگ، هفته گذشته نصب اپلیکیشن اندروید دیوار در بازار از مرز 20 میلیون عبور کرد. به این بهانه نگاهی به دیوار و تعداد کاربرانش و مقایسه آن با چند اپلیکیشن دیگر ایرانی انداخته ایم.

آپ دیوار رکورد 20 میلیون نصب در بازار را زد

اخبار شرکت ها/ سایت و اپلیکیشن دیوار یکی از پرطرفدارترین سرویس های آنلاین ایرانی است که مخاطبان بسیاری در آن به خرید و فروش انواع کالاهای نو و کارنموده می پردازند. شاید بتوان دلیل موفقیت این سرویس را عمومیت خدمات، کاربرپسند بودن و ارائه خدمات باکیفیت آن دانست. هر کاربری فارغ از این که چقدر با فضای وب و اپلیکیشن آشنا است، می تواند به راحتی تنها با چند کلیک کالای مورد نظر خود را در دیوار برای فروش ثبت کند، یا اگر به کالایی احتیاج دارد با جستجو در آن چندین و چند گزینه برای خرید با قیمت و شرایط متنوع پیدا کند. واقعیت آن است که دیوار توانسته معامله کالاها را ساده تر کند و این امکان را ایجاد کند تا فروشنده و خریدار بتوانند راحت تر همدیگر را پیدا نمایند. همچنین حذف واسطه ها را می توان دلیل دیگر موفقیت دیوار قلمداد کرد که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون احتیاج به واسطه و دلال ها، خریدار و فروشنده مستقیما با هم معامله نمایند. هفته گذشته نسخه اندروید اپلیکیشن دیوار در بازار مرز 20 میلیون نصب را رد کرد و به این بهانه می خواهیم نگاهی داشته باشیم به آمار و ارقام مربوط به کاربران این سرویس و آن را با چند اپ ایرانی پرطرفدار دیگر و البته رقبایش مقایسه کنیم.

دیوار در بازار

بر اساس آنچه در بازار مشاهده می کنیم به نظر می رسد اپلیکیشن دیوار پرنصب ترین اپ ایرانی بازار باشد؛ آن هم با اختلافی چشم گیر نسبت به دیگر اپلیکیشن های ایرانی!

دیوار در حالی از مرز 20 میلیون نصب عبور نموده که نزدیک ترین اپ های ایرانی به آن اسنپ با بیش از 6 میلیون نصب و دیجی کالا و شیپور با بیش از 5 میلیون نصب هستند که اتفاقا مورد آخر رقیب مستقیم دیوار نیز محسوب می گردد و می توان بر اساس این آمار نصب متوجه شد که دیوار نسبت به نزدیک ترین رقیبش، شیپور 4 برابر کاربر بیشتری دارد.

تنها اپلیکیشن های موجود در بازار که آمار بالاتری نسبت به دیوار ثبت نموده اند، واتس اپ و اینستاگرام هستند که از پرکاربردترین و محبوب ترین اپلیکیشن ها در تمام جهان محسوب می شوند.

دیوار در پلی استور گوگل

در پلی استور گوگل هم می توان همین اختلاف را با سایر اپلیکیشن های ایرانی مشاهده کرد. در حالی که شیپور رقیب دیوار 5 میلیون نصب در پلی استور دارد، دیوار مدت ها است که برایش بیش از 10 میلیون نصب فعال ثبت شده که اگر دست پایین بگیریم، می توانیم بگوییم حداقل 12 میلیون نصب در گوگل پلی برای آن ثبت شده است. اسنپ با ثبت بیش از 10 میلیون نصب از پلی استور احتمالا هنوز هم تعداد نصب پایین تری نسبت به دیوار دارد و دیجی کالا با یک میلیون نصب اپلیکیشن در پلی استور فاصله بسیار بیشتری نسبت به آمار بازار دارد.

حال اگر بخواهیم مجموع کاربران نسخه اندروید اپلیکیشن دیوار را محاسبه کنیم باید آمار بازار و پلی استور را با هم تجمیع کنیم، اما از آنجا که بازار موارد نصب شده در گوگل پلی را به عنوان بخشی از آمار خود محاسبه می نماید، می توان با تقریب خوبی گفت که احتمالا حدودا 8 میلیون از 12 میلیون کاربری که دیوار را به وسیله پلی استور نصب نموده اند، بازار را روی گوشی خود دارند و در آمار 20 میلیونی بازار محاسبه شده اند. بر این اساس تعداد کاربران اختصاصی پلی استور دیوار را می توان 4 میلیون نفر قلمداد کرد که باید آن را به 20 میلیون نصب اپلیکیشن در بازار اضافه کنیم تا به مجموع کاربران نسخه اندروید اپلیکیشن دیوار برسیم؛ یعنی دیوار حدودا 24 میلیون کاربر اندروید دارد.

سایت دیوار و اپ استور اپل

متاسفانه اپ استور اپل تعداد نصب اپلیکیشن را نمایش نمی دهد. اما با توجه به الگوهایی که در دست داریم می توان درباره آن حدس هایی زد. از سوی دیگر بخشی از کاربران به وسیله وب سایت دیوار فعالیت می نمایند و از اپلیکیشن های آن استفاده نمی نمایند. با توجه به رنک الکسای سایت دیوار هم که بین ده وبسایت برتر ایران واقع شده است، می توان حدس هایی درباره ترافیک آن زد. می توان با توجه به نشانه ها تحمین زد که مجموع کاربران سایت و iOS دیوار حداقل 10 میلیون است.

دیوار، پرطرفدارترین اپلیکیشن ایرانی

بنا بر آنچه گفته شد، تحمین نهایی ما این است که مجموع کاربران دیوار در همه پلتفرم ها حداقل 34 الی 35 میلیون کاربر فعال است که در اپلیکیشن ها و وب سایت مشغول معامله و خرید و فروش اجناس هستند و با این حساب دیوار پرنصب ترین اپلیکیشن ایرانی و پرطرفدارترین سرویس آنلاین ایرانی است.

اما دلیل محبوبیت این سرویس چیست و چطور جامعه کاربری به این بزرگی را ایجاد نموده است؟ بدون شک پاسخ این پرسش کوتاه نیست و مجموعه ای از دلایل را باید برای این موفقیت بیان نمود که به بعضی از مهم ترین آنها می پردازیم:

کاربرپسند بودن و تجربه کاربری ساده وب سایت و اپلیکیشن های دیوار

ارائه خدمات به صورت رایگان و بدون احتیاج به پرداخت وجه

عام بودن جامعه مخاطب و این که هر کاربری فارغ از سن، جنسیت، درجه تحصیل و طبقه اجتماعی می تواند از خدمات دیوار استفاده کند

کیفیت مناسب ارائه خدمات و سرعت بالا در انتشار آگهی

پشتیبانی تلفنی باکیفیت

گستردگی کالاهای قابل ارائه که به همه این امکان را می دهد تا هر کالایی که تمایل دارند در دیوار بفروشند یا بخرند

نظر شما چیست؟ آیا می توانید دلایل دیگری را برای موفقیت دیوار در جذب مخاطب ذکر کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 954

به "آپ دیوار رکورد 20 میلیون نصب در بازار را زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپ دیوار رکورد 20 میلیون نصب در بازار را زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید