3 انفجار میسان عراق را به لرزه درآورد

به گزارش یزد بلاگ، سه انفجار استان میسان عراق را به لرزه درآورد که دوتای آن ها منزل رهبر جنبش انصار الله الاوفیا، و مدیر بانک الاسکان الزراعی و دیگری یکی از مجتمع های پزشکی وابسته به عصائب اهل الحق را هدف قرار داد.

3 انفجار میسان عراق را به لرزه درآورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استان میسان در جنوب شرق عراق، نیمه شب، شاهد سه بمب گذاری بود. این اتفاق، در ادامه اتفاقات مشکوک روز های اخیر در عراق رخ داد.

این بمب گذاری ها، مجتمع خیریه پزشکی وابسته به جنبش مقاومت عصائب اهل الحق، منزل عمار کشیش اللامی یکی از رهبران جنبش انصار الله الاوفیاء و منزل مصطفی الحمداوی مدیر بانک الاسکان الزراعی را هدف قرار داد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه رووداو، انفجار رخ داده در منزل عمار کشیش اللامی، خسارت جانی بر جای نگذاشته است.

انفجار دوم، یکی از مجتمع های پزشکی وابسته به جنبش عصائب اهل الحق به رهبری قیس الخزعلی در منطقه ابی رمانه واقع در استان میسان را هدف قرار داد که این انفجار راه به جایی نبرد و خسارت جانی برجای نگذاشت.

انفجار سوم، در منطقه الاسکان در استان میسان رخ داد و همانطور که اشاره شد، عاملان این بمب گذاری منزل مصطفی الحمداوی مدیر بانک الاسکان الزراعی را هدف قرار دادند. طبق گزارش های رووداو این انفجار نیز خسارت جانی نداشت.

طی روز های گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات در چند استان عراق بخصوص پایتخت، سلسله اتفاقاتی مشکوک سبب شعله ور شدن خشم مردم شده است. ترور چند لیدر اعتراضات، تیراندازی به جمع معترضان در بغداد و حمله غافلگیرانه با ضربات چاقو به معترضان از جمله این اتفاقات است.

در همه این حوادث، رسانه های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم کرده اند. از پنجشنبه 14 آذر ماه، برخی رسانه هایی مثل شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی. بی. سی عربی، گزارش کردند که بعد از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته اند.

شبکه رووداو همچنین گزارش کرده بود که در استان میسان، چند شخص مسلح تلاش کرده اند، باسم الزبیدی یکی دیگر از فعالان اعتراضات این کشور را به قتل برسانند که این اقدام آن ها راه به جایی نبرد و تنها توانستند الزبیدی را مجروح کنند.

پیشتر، در حادثه مشابهی دیگر، مهند الکعبی، یکی دیگر از دست اندرکاران تظاهرات در کربلا، هدف ترور قرار گرفت. الکعبی هدف انفجار بسته ای منفجره که به خودرو او چسباندند، قرار گرفت، اما زنده ماند

همچنین در اتفاقی مشابه، افراد مسلح ایهاب جواد الوزنی یکی دیگر از فعالان اعتراضات عراق را در خیابان قبلة الحسین در کربلا هدف گلوله قرار دادند. اما با این حال جان به در برد و زنده ماند.

در حادثه ای دیگر، فاهم الطائی یکی از دست اندرکاران اعتراضات عراق در شهر کربلا، یکشنبه شب (هفدهم آذر) ترور شد و جان باخت. به گزارش شبکه رووداو، الطائی از فعالان اعتراضات در کربلا بود که دو موتورسوار او را ترور کردند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 259

به "3 انفجار میسان عراق را به لرزه درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 انفجار میسان عراق را به لرزه درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید