گفتگوی نماینده ویژه قطر با اشرف غنی درباره توافقنامه صلح آمریکا و طالبان

به گزارش یزد بلاگ، مصاحبهی نماینده ویژه قطر برای افغانستان با رئیس جمهور و شماری از سیاسیون افغانستان ملاقات و مصاحبه کرد.

گفتگوی نماینده ویژه قطر با اشرف غنی درباره توافقنامه صلح آمریکا و طالبان

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ، نماینده ویژه قطر برای افغانستان که به کابل سفر نموده است گفت: سران چندین کشور در مراسم امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان در دوحه دعوت شده است.

مطلق بن مجید القحطانی اضافه نمود که تا به امروز با محمد اشرف غنی رئیس جمهور و شماری از سیاسیون افغانستان ملاقاتهایی داشته است.

وی گفت: ما با رئیس جمهور ملاقات کردیم، ما گفتگوهای بسیار فشرده درباره فرایند صلح، کاهش خشونت ها، امضای توافق صلح و خاتمه دادن به جنگ در افغانستان داشتیم. امید است این توافقنامه در بیست و نهم همین ماه میلادی امضا گردد.

نماینده ویژه قطر برای افغانستان بیان داشت: کشورها و سازمان های مهم، اعضای دائمی و غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای همسایه افغانستان و همه سهمدارن و کشورهایی که از فرایند صلح افغانستان حمایت می نمایند در مراسم امضای توافقنامه صلح دعوت شده اند.

یادآوری می گردد که توافقنامه کاهش خشونت یک هفته ای از بامداد شنبه در افغانستان اجرائی شده است؛ قرار است در صورت موفقیت این توافق، آمریکا و طالبان در 10 حوت/ اسفند توافقنامه صلح خود را به طور رسمی امضا نمایند و سپس مذاکرات مستقیم دولت افغانستان با طالبان شروع گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 489

به "گفتگوی نماینده ویژه قطر با اشرف غنی درباره توافقنامه صلح آمریکا و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی نماینده ویژه قطر با اشرف غنی درباره توافقنامه صلح آمریکا و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید