پهلوگیری ناوگروه شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر مسقط

به گزارش یزد بلاگ، ناوگروه آموزشی-عملیاتی شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لاوان و ناو بوشهر از تاریخ شنبه 19 اسفند تا سه شنبه 21 اسفند در بندر سلطان قابوس شهر مسقط پایتخت عمان پهلوگیری نمود.

پهلوگیری ناوگروه شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر مسقط

با همراهی بلیط کشتی به عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، ناوگروه آموزشی-عملیاتی شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لاوان و ناو بوشهر از تاریخ شنبه 19 اسفند تا سه شنبه 21 اسفند در بندر سلطان قابوس شهر مسقط پایتخت عمان پهلوگیری نمود.

حجه الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در مراسم دیپلماتیکی که با حضور سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مقیم در مسقط و اعضای سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران بر روی عرشه ناو لاوان برگزار شد، ضمن تشکر و خیرمقدم به حضار گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی، جغرافیائی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و سمت و سوی این روابط روز به روز ارتقاء یافته است. این روابط در بخش نظامی و دفاعی نیز با ایجاد کمیته مشترک دوستی نظامی پیگیری می گردد و همچنین رفت و آمد هیئت های نظامی و دفاعی در سطح مطلوبی می باشد. لازم بذکر است جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس تاریخی ضمن تعامل سازنده با دیگر کشورها که توافق هسته ای نمونه ای از آن بود ولی در برابر زورگوئی دیگران هرگز کوتاه نخواهد آمد.

همچنین ناخدا یکم رضا بداقی فرمانده ناوگروه اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از دولت عمان بخاطر همکاری هایش در تدارک این پهلوگیری و در طول مدت پهلوگیری ناوگروه، هدف از این بازدید و چنین بازدیدهایی را ارسال پیغام صلح و دوستی و برقراری امنیت در منطقه و همچنین آشنایی با فرهنگ ها و تحکیم روابط دریایی و نظامی کشورها دانست و اظهار امیدواری نمود که همواره صلح و ثبات و امنیت در منطقه برقرار باشد.

در طول مدت چهار روز پهلوگیری ناوگروه، پرسنل ناوگروه نیز ضمن ملاقات و تبادل نظر با مسئولین نظامی عمان در مسابقات ورزشی نیروهای مسلح این کشور، شرکت کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 318

به "پهلوگیری ناوگروه شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوگیری ناوگروه شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید