واکنش مسکو به خبر درگیری نظامیان روس و آمریکایی در سوریه

به گزارش یزد بلاگ، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، اخبار منتشره درباره ممانعت از عبور نیروهای گشت پلیس نظامی روسیه توسط نظامیان آمریکایی در استان حسکه را رد و اعلام نمود کانال های ارتباطی بین نظامیان دو کشور همچنان برقرار است.

واکنش مسکو به خبر درگیری نظامیان روس و آمریکایی در سوریه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی زبان آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) بعضی اطلاعات منتشره مبنی بر اینکه نیروهای نظامی آمریکایی مانع عبور ماشین های گشت پلیس نظامی روسی در استان حسکه شده اند را تکذیب نموده است.

سرهنگ یوری بارینکوف رئیس مرکزی روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه در این باره گفت، انتشار بعضی اطلاعات از منابع اینترنتی خارجی در خصوص ممانعت از گشت زنی نیروهای پلیس نظامی روسیه در حسکه توسط نظامیان آمریکایی معتبر نیست.

وی در عین حال یادآور شد که کانال ارتباطی دائمی بین فرماندهی گروه نظامیان روسیه مستقر در سوریه و مرکز عملیات نیروهای مسلح ایالات متحده در خاورمیانه همچنان برقرار است تا از بروز هر نوع حادثه بین نظامیان دو کشور در عرصه عملیاتی سوریه جلوگیری گردد.

این مقام نظامی روس اضافه کرد: نیروهای پلیس نظامی روسیه همچنان به گشت زنی های خود در استان های حلب ، رقه و حسکه ادامه داد. بارینکوف اطمینان داد که تمام فعالیت های گشت زنی بدون وقوع هیچ حادثه ای ، مطابق با برنامه های مصوب و در جهتهای مشخص شده انجام می شوند.

در تاریخ 10 ژانویه (20 دی ماه) وزارت دفاع ترکیه از شروع رژیم آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب در سوریه از ساعت 00:01 در تاریخ 12 ژانویه (22 دی ماه) اطلاع داد. مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه برقراری آتش بس در منطقه ادلب از تاریخ 9 ژانویه (19 دی ماه) را خاطرنشان کرد.

البته به گفته بارینکوف، تنها طی روز گذشته، گروه های مسلح غیرقانونی 16 بار در این منطقه اقدام به تیراندازی کردند. وی از فرماندهان نظامی این گروه ها خواست تا به جهت حل و فصل مسالمت آمیز مسائل ملحق شوند.

نیروهای پلیس نظامی روسیه همچنان به گشت زنی در چهار جهت مشخص شده در استان حسکه و حلب ادامه داده و نیروهای هوایی روسیه نیز به منظور نظارت بر اوضاع منطقه در همین جهتها گشت زنی می نمایند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 408

به "واکنش مسکو به خبر درگیری نظامیان روس و آمریکایی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به خبر درگیری نظامیان روس و آمریکایی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید