نظرسنجی، حمایت 17 درصدی جمهوری خواستار از استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش یزد بلاگ، بر اساس نظرسنجی جدیدی که صورت گرفته 17 درصد از جمهوری خواستار که حزب رئیس جمهور آمریکا به شمار می آید از استیضاح و برکناری ترامپ اعلام حمایت نموده اند.

نظرسنجی، حمایت 17 درصدی جمهوری خواستار از استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی اجرا شده، 17 درصد از جمهوری خواستار (حزب رئیس جمهور آمریکا) از استیضاح و برکناری دونالد ترامپ از قدرت اعلام حمایت نموده اند.

این نظرسنجی که توسط Hill-HarrisX و روزهای 8 و 9 ژانویه (18 و 19 دی) اجرا شده و در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که اواخر ماه اکتبر 2019 اجرا شده بود 3 درصد افزایش داشته است.

سهم کلی رای دهندگانی که از استیضاح و حذف ترامپ از قدرت حمایت نموده اند با رسیدن به 48 درصد تفاوت اندکی داشته و تنها یک درصد در مقایسه با نظرسنجی ماه اکتبر افزایش داشته است.

سهم دموکرات ها در حمایت از استیضاح ترامپ به 80 درصد رسیده که 1 درصد کمتر از ماه اکتبر بوده این در حالی است که افراد مستقلی که از استیضاح رئیس جمهور آمریکا اعلام حمایت نموده اند 1 درصد افزایش داشته و به 42 درصد رسیده است.

این نظرسنجی در حالی انجام می گردد که سنای آمریکا خود را برای جلسه استیضاح رئیس جمهور آمریکا آماده می نماید.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 28 آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می گردد.

پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصویب نموده بود.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح خواهد بود و در صورت تصویب، باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت خواهد گرفت؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری خواستار در اکثریت هستند.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (67 نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری خواستار در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 403

به "نظرسنجی، حمایت 17 درصدی جمهوری خواستار از استیضاح و برکناری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، حمایت 17 درصدی جمهوری خواستار از استیضاح و برکناری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید