ناوالنی: پوتین پشت این جنایت بود

به گزارش یزد بلاگ، ایسنا نوشت: الکسی ناوالنی، سیاستمدار منتقد روس در اولین مصاحبه پس از خارج شدن از کما به یک مجله آلمانی گفت، ولادیمیر پوتین مسؤول مسمومیت اوست.

ناوالنی: پوتین پشت این جنایت بود

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی مدعی شد: ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) در پشت این جنایت است و هیچ نسخه دیگری از آنچه اتفاق افتاده ندارم.

الکسی ناوالنی، یکی از چهره های مخالف حکومت روسیه برای اولین بار پس از خارج شدن از حالت کما در مصاحبه ای با مجله آلمانی اشپیگل شرکت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت اشپیگل بخش هایی از این مصاحبه با ناوالنی را منتشر کرده است.

این چهره مخالف روس تقریباً دو ساعت با خبرنگاران صحبت و از جمله قصد خود برای بازگشت به روسیه را اعلام کرد.

ناوالنی گفت: کار من اکنون این است که آدمی بمانم که نمی ترسد و من نمی ترسم!

این نشریه خاطرنشان می کند که ناوالنی بسیار احساساتی به نظر می رسید، زیاد شوخی و خنده می کرد. اقدامات برای حفظ امنیت این وبلاگ نویس روس افزایش یافته است. اکنون او را محافظان همراهی می کنند.

ناوالنی در جریان پرواز از سیبری به سمت مسکو در 20 اوت مسموم شد. این پرواز فرود اضطراری در اومسک، سیبری داشت و منتقد کرملین به کما رفت و در بیمارستان محلی بستری شد. دو روز بعد، مقام ها درخواست خانواده ناوالنی را اجابت کردند و اجازه دادند تا وی به بیمارستانی در برلین منتقل شود و تحت درمان قرار گیرد.

برلین بعدا مدعی شد که پزشکان عامل شیمیایی نوویچوک را در بدن ناوالنی پیدا کردند که این مساله از سوی لابرآتورهای سوئد و فرانسه هم تایید شد.

مسکو تاکید دارد که پزشکان روس هیچ ماده شیمیایی در خون ناوالنی پیدا نکرده اند و از آلمان خواست تا شواهد را ارائه کند اما برلین این مساله را رد می کند و گفته که این شواهد، محرمانه هستند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2336

به "ناوالنی: پوتین پشت این جنایت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوالنی: پوتین پشت این جنایت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید