مامور سابق سیا اعتراف کرد،کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد

به گزارش یزد بلاگ، یک مامور سابق سیا در فیلمی مستند درباره حملات 11 سپتامبر گفت، این سازمان موقعیت اسامه بن لادن را پیش از این حادثه معین نموده بود اما بیل کلینتون به دلیل تلفات غیرنظامیان با کشتن او مخالفت کرد.

مامور سابق سیا اعتراف کرد،کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد

در این فیلم مستند موسوم به طولانی ترین جنگ، باب گرنی، رییس سابق منطقه اسلام آباد سیا می گوید، این سازمان در روز 20 دسامبر 1998 اطلاعاتی دریافت کرد مبنی بر این که اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در قندهار افغانستان است.

به گفته گرنی، سیا که به دنبال استفاده از این اطلاعات و کشتن بن لادن بود، پیشنهاد به کار گیری بمبی را ارائه کرد که در خروجی محل سکونت بن لادن منفجر گردد.

این مقام سابق سیا ادامه داد، در مورد طرح این حمله با مقامات صحبت و نتیجه گیری شد که این حمله کاملا غیرممکن بوده و مقامات اظهار نموده اند که در صورت انجام آن، عوامل زندانی خواهند شد.

گرنی که توقف این حمله را با قانونی امضا شده از سوی بیل کلینتون، رییس جمهور وقت آمریکا مرتبط دانست، گفت، کلینتون از این حمله جلوگیری کرد.

این مستند همچنین شامل فایلی صوتی است که گفته می گردد مربوط به کلینتون است. او در این فایل می گوید، بن لادن می تواند در فرصتی دستگیر گردد. وی ادامه می دهد، می توان بر مبنای این اطلاعات بن لادن را کشت اما 300 زن و کودک نیز در این حمله کشته خواهند شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1143

به "مامور سابق سیا اعتراف کرد،کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مامور سابق سیا اعتراف کرد،کلینتون مانع کشتن بن لادن در 1998 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید