لغو قرار پیگرد وزیر دفاع سابق مکزیک در آمریکا و بازگشتش به کشور

به گزارش یزد بلاگ، سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع سابق مکزیک که در تاریخ 15 اکتبر در لس آنجلس بازداشت شده بود، پس از لغو اتهامات در آمریکا، به کشور خود بازگردانده شد.

لغو قرار پیگرد وزیر دفاع سابق مکزیک در آمریکا و بازگشتش به کشور

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک قاضی فدرال آمریکا حکم پیگرد قانونی سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع پیشین مکزیک را لغو کرد و همانطور که روز سه شنبه از سوی وزرای دادگستری آمریکا و مکزیک اعلام شده بود، به مکزیک بازگردانده شد.

کارول امون، قاضی فدرال بروکلین، ضمن اشاره به اینکه این ژنرال 72 ساله توسط اتهامات جدی هدف قرار گرفته است، تأکید کرد که تصمیم غیرمعمول برای لغو اتهامات در بالاترین سطح گرفته شده است و اضافه نمود هیچ دلیلی برای تردید در صداقت موضع دولت آمریکا ندارند.

وزیر دادگستری آمریکا روز سه شنبه در توافق با همتای مکزیکی خود مبنی بر لغو تعقیب قضایی آمریکا علیه سینفوئگوس، به خاطر مشارکت میان دو کشور تصمیم گرفت و اجازه داد تا مقامات مکزیکی برای تحقیقات خود علیه این ژنرال در بازنشستگی اقدامات لازم را انجام دهند.

سالوادور سینفوئگوس با اسکورت ماموران فدرال ایالات متحده به کشور خود بازگردانده شد.

مقام های آمریکایی گفته اند، این ژنرال سابق 72 ساله به سوءاستفاده از قدرت برای حمایت و پشتیبانی از شاخه کارتل مواد مخدر بلتران-لیوا در مکزیک متهم است و موافقت نموده که اگر پرونده اش توسط مقام های آمریکایی لغو گردد، به صورت داوطلبانه به کشورش بازگردد.

وزیر دفاع سابق مکزیک در دادگاه فدرالی در نیویورک به چهار مورد قاچاق مواد مخدر و پولشویی متهم شده بود. دادستان ها می گویند که وی در ازای حفاظت از اعضای کارتل مواد مخدر اچ-2 رشوه دریافت نموده که شامل اطلاع رسانی و هشدار به اعضای این کارتل درباره تحقیقات آمریکا می گردد.

سینفوئگوس نخستین وزیر دفاع سابق مکزیک است که علیه وی اعلام جرم شده و وی را دستگیر نموده اند؛ این وزیر دفاع در دوران انریکه پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک فعالیت داشت و بسیاری از معاون ها و اعضای حزب رئیس جمهوری سابق این کشور به فساد متهم شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2777

به "لغو قرار پیگرد وزیر دفاع سابق مکزیک در آمریکا و بازگشتش به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو قرار پیگرد وزیر دفاع سابق مکزیک در آمریکا و بازگشتش به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید