لاوروف: نظام تک قطبی خاتمه یافته است

به گزارش یزد بلاگ، وزیر خارجه روسیه با انتشار یادداشتی بر خاتمه فزونی جویی هژمونی با هدف سلطه بر دیگر کشور ها و نظام تک قطبی جهانی تاکید کرد.

لاوروف: نظام تک قطبی خاتمه یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتشار یادداشتی به مناسبت سالگرد تولد شارل دوگل، رئیس جمهوری پیشین فرانسه بر پایان رجحان جویی هژمونی با هدف سلطه بر دیگر کشور ها تاکید کرد.

در این یادداشت لاوروف با اشاره به اینکه نظام تک قطبی جهانی دیگر پایان یافته است، همچنین تاکید کرد: هنوز هم فرصت متحد شدن تمام اروپا هست و کشور های اروپایی می توانند با کنار گذاشتن وابستگی خود به آن سوی اقیانوس ها با ملحق شدن به چین و روسیه و پیوستن به جهت یک کمربند - یک جاده، توسعه، پیشرفت و صلح در اروپا را ایجاد کنند.

لاوروف در این مقاله همچنین به ایده محقق نشده و ناکام توسعه همکاری ها بین روسیه و کشور های اروپایی اشاره کرد و گفت که چنین نظریه ای به دلیل اقدامات غیرسازنده غربی ها و نادیده دریافت منافع مردم اروپا توسط سیاستمداران حاکم بر این کشور ها هیچ گاه عملی نشد.

وزیرخارجه روسیه با انتقاد از اینکه هنوز پس از سال ها قاره اروپای متحد ایجاد نشده، همزمان تاکید کرد که همه چیز برای توسعه همکاری ها ثابت مانده است.

سرگئی لاوروف در ادامه از سیاست فعلی حاکم در کشور های غربی از جمله گسترش ناتو به شرق انتقاد کرد و چنین رویکردی را برخلاف وعده ای که غرب به اتحاد جماهیر شوروی داده بود، بیان کرد.

به گفته لاوروف، در حال حاضر برای داشتن صلحی پایدار و توسعه همه کشور ها ظهور نظام چندقطبی، عادلانه و دمکراتیک ضرورت دارد تئوری از تاریخ گذشته سلطه بر دیگری و جهان تک قطبی به فراموشی سپرده شده و قطعاً روسیه در این زمینه آماده هرگونه همکاری و مشارکت سازنده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1459

به "لاوروف: نظام تک قطبی خاتمه یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: نظام تک قطبی خاتمه یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید