شکایات و اعتراضات در بنادر اروپا در انتظار کشتی سعودی حامل سلاح

به گزارش یزد بلاگ، عفو بین الملل گفت مجموعه ای از شکایات قضایی، اعتراضات و دیگر تدابیر در انتظار کشتی باری سعودی بحری ینبع در بنادر اروپایی است که مخالف بازگشت این کشتی حامل بار سلاح به ارزش ده ها میلیون دلار هستند زیراکه آتش جنگ در یمن را شعله ور خواهد نمود.

شکایات و اعتراضات در بنادر اروپا در انتظار کشتی سعودی حامل سلاح

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، عفو بین الملل بیان کرد: این کشتی بعد از اینکه سفر خود را به وسیله اقیانوس اطلس بعد از توقف در آمریکا و کانادا تکمیل نموده قرار است قبل از اینکه به عربستان برسد از امروز (یکشنبه) از پنج بندر اروپایی عبور کند.

پاتریک ویلکن، پژوهشگر حقوق بشر و کاهش تسلیحات در عفو بین الملل بیان کرد: اعتراضات و شکایت ها مانع بارگیری یک کشتی در مه 2019 شد که درحال انتقال سلاح به یمن بود. با این حال تجهیزات هواپیماهای نظامی و سلاح های دیگری که حدود ده ها میلیون دلار برآورد شده به یمن رسیده است. بسیاری از کشورها در عمل به تعهدات بین المللی خود برای عدم انتقال سلاح هایی که از آن در جنایت های جنگی و نقض حقوق بشر استفاده می گردد، شکست خورده اند.

وی گفت: اکنون اراده سیاسی دولت ها به احترام به تعهدات قانونی شان در بوته آزمایش گذاشته شده است. فعالان و کارکنان بنادر در شرایط آماده باش هستند چراکه کشتی بحری ینبع عربستان به اسم معاملات سودآور سلاح که از آن در عملیات قتل غیرقانونی غیرنظامیان استفاده و موجب فاجعه انسانی خطرناک در یمن می گردد، بار دیگر مرتکب نقض قوانین بین المللی می گردد.

شکایت هایی در بلژیک از سوی سه نهاد غیردولتی برای صدور یک دستور قضایی علیه دولتی که اجازه انتقال سلاح به عربستان را بدهد، تنظیم شده است. در فرانسه نیز داوطلبان عفو بین الملل اعتراضاتی را در بندر چربورگ برگزار کردند. در ایتالیا نیز کارکنان اسکله در جنوآ اعتصاب کردند. سندیکاها بارها مخالفتشان را با انتقال تجیهزاتی که از آن در جنگ یمن استفاده می گردد، اعلام نموده اند.

عفو بین الملل بیان کرد: از شروع جنگ یمن در سال 2015 این کشتی تجهیزات نظامی به ارزش 360 میلیون دلار را در 10 سری از آمریکا به عربستان منتقل نموده است.

در سفر قبلی در مه 2019 که از بنادر اروپایی عبور کرد این کشتی در حال انتقال تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش 47 میلیون دلار بود. همچنین محموله های سلاح را در بلژیک و اسپانیا و توپخانه هایی را در فرانسه بارگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 814

به "شکایات و اعتراضات در بنادر اروپا در انتظار کشتی سعودی حامل سلاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایات و اعتراضات در بنادر اروپا در انتظار کشتی سعودی حامل سلاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید