شناسایی گونه جدید و مسری ویروس کرونا در ویتنام

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، وزیر بهداشت و درمان ویتنام روز شنبه بیان کرد که مقامات بهداشتی این کشور گونه جدیدی از ویروس کرونا را که ترکیبی از گونه هندی و انگلیسی آن است و به سرعت در هوا پخش می گردد، شناسایی نموده اند.

شناسایی گونه جدید و مسری ویروس کرونا در ویتنام

در شرایطی که ویتنام اواخر سال میلادی گذشته به طور موفقیت آمیزی توانسته بود از شیوع این بیماری جلوگیری کند، از اواخر ماه آوریل این کشور با افزایش چشمگیر موارد ابتلا روبرو شد که بیش از نیمی از مجموع 6856 موارد ابتلای ثبت شده در این کشور را تشکیل می داد.

نگوین تهان لانگ وزیر بهداشت ویتنام با شرح اینکه گونه شناسایی شده یک گونه ترکیبی از دو گونه شناخته شده ویروس کرونا (در کشورهای انگلیس و هند) است، گفت که ویتنام یک گونه جدید ویروس کووید -19 را که ترکیبی از ویژگی های دو گونه موجود و یافت شده در انگلیس و هند را داراست، کشف نموده است.

این مقام ویتنام در نشست دولت این کشور اظهار داشت: این ویروس جدید بسیار خطرناک است.

لانگ همچنین گفت که ویتنام به زودی اطلاعات ژنوم این گونه جدید از ویروس کرونا را منتشر خواهد نمود و تأکید کرد که این گونه جدید در مقایسه با گونه های پیشین ویروس کرونا از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است.

گفتنی است، سازمان بهداشت دنیای تا به امروز چهار گونه تعیین از ویروس کووید -19 را در سطح دنیا شناسایی نموده که عبارتند از ویروس هایی که نخست در کشورهای هندوستان، انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل پدیدار شده اند.

گفتنی است، مقامات سازمان بهداشت دنیای هنوز نسبت به گزارش ها در مورد شناسایی این گونه جدید ویروس کرونا در ویتنام واکنشی نشان نداده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3978

به "شناسایی گونه جدید و مسری ویروس کرونا در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی گونه جدید و مسری ویروس کرونا در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید