رایزنی مجلس های شرق و غرب لیبی برای تشکیل مجلس متحد

به گزارش یزد بلاگ، یک نماینده مجلس لیبی گفت، در نشست مشورتی و مقدماتی اعضای مجلس لیبی که روز یکشنبه در مراکش برگزار گشت، راهکار متحد شدن مجلسی مشترک از دو مجلس طرابلس و طبرق مورد بررسی قرار گرفت.

رایزنی مجلس های شرق و غرب لیبی برای تشکیل مجلس متحد

این عضو مجلس لیبی در طرابلس که ترجیح داد نامش افشا نشود، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: شهر طنجه مراکش شاهد برگزاری نشست مشورتی با حضور 75 کننده از طرابلس و طبرق بود.

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: در این جلسه راهکار اتحاد مجلس های شرق و غرب لیبی مورد بررسی قرار گرفت.

این کننده مجلس طرابلس در ادامه پیش بینی کرد، پس از آنکه کنندگان مجلس طبرق (30 کننده) روز یکشنبه وارد مراکش شدند، امروز (دوشنبه) یک جلسه رسمی و یکپارچه با هدف یکپارچه کردن مجلس برگزار شود.

با دعوت رسمی مجلس مراکش، کنندگان مجلس لیبی قصد دارند در راستای تلاش برای متحد کردن ساختار مجلسی تقسیم شده، جلسه یکپارچه ای را در شهر طنجه در شمال مراکش تشکیل دهند.

کنندگان مجلس طرابلس حامی دولت وفاق ملی لیبی، دولتی که جامعه جهانی آن را به رسمیت می شناسد، هستند و کنندگان مجلس طبرق حامی شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر هستند که با دولت وفاق ملی بر سر مآغازیت و حاکمیت در این کشور نفت خیز نزاع می کنند.

روز یکشنبه یکی از مسؤولان وزارت خارجه مراکش به آناتولی گفت: رایزنی ها برای انسجام و اتحاد مجلس لیبی روز دوشنبه در طنجه آغاز خواهند شد.

این مسؤول که خواست نامش افشا نشود، در ادامه گفت: در این جلسات اعضای هر دو بخش مجلس در طرابلس و طبرق جمع خواهند شد.

گروه های لیبیایی در مذاکرات مستقیمی که هفته گذشته در تونس برگزار شدند، درباره برخی موضوعات از جمله برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ 24 دسامبر 2021 توافق کردند و سایر موضوعات باقی مانده و در انتظار دور بعدی مذاکرات هستند.

سال ها است نهادهای قانون گذار و اجرایی لیبی دو بخش شده اند و همین مساله باعث شکل گیری درگیری مسلحانه ای در این کشور شده که علاوه بر ویرانی گسترده این کشور و خسارات مالی بزرگ، جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2813

به "رایزنی مجلس های شرق و غرب لیبی برای تشکیل مجلس متحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مجلس های شرق و غرب لیبی برای تشکیل مجلس متحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید