دو کشته در تظاهراتی در خرطوم

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- در تظاهراتی در مرکز خرطوم، پایتخت سودان، نیرو های امنیتی برای متفرق کردن جمعیت به سمت آن ها گلوله واقعی و گاز اشک آور شلیک کردند که در جریان آن دو نفر کشته شدند.

دو کشته در تظاهراتی در خرطوم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از خرطوم، منابع آگاه بیان نمودند در تظاهراتی در مرکز خرطوم، پایتخت سودان، نیرو های امنیتی برای متفرق کردن جمعیت به سمت آن ها گلوله واقعی و گاز اشک آور شلیک کردند که در جریان آن دو نفر کشته شدند.

تظاهرکنندگان به مناسبت دومین سالگرد سرکوب اعتراضات سال 2019 در سودان، در مرکز خرطوم تظاهرات برگزار کرده بودند.

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، تظاهرکنندگان با ایجاد موانع و لاستیک های به آتش کشیده شده، جاده ها را بستند.

منابع بیمارستانی، تظاهرکنندگان و شاهدان عینی بیان نمودند در جریان تظاهرات سه شنبه دو نفر به دست نیرو های امنیتی کشته شدند.

ارتش سودان روز چهارشنبه در بیانیه ای بیان نمود: در رویداد های ناگوار سه شنبه در حالی که معترضان در حال ترک محل تظاهرات بودند، دو نفر کشته شدند.

این منبع افزود در این خصوص تحقیقات انجام و همکاری لازم با مقامات قضایی خواهد شد و هر فردی که در قتل این دو نفر دست داشته است، تسلیم مراجع قضایی خواهد شد.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در بیانیه دیگری تیراندازی به سوی افرادی را که تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند، جنایت خواند و خواستار اجرای فوری عدالت در مورد عاملان آن شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3915

به "دو کشته در تظاهراتی در خرطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کشته در تظاهراتی در خرطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید